Do Zlína dorazil první bateriový trolejbus, který bude jezdit na připravované trolejbusové lince ke zlínské zoo

ZLÍN - První vůz ze série sedmi objednaných bateriových trolejbusů pro připravovanou trolejbusovou linku do Kostelce, Štípy a k Zoo Zlín, přivezla v těchto dnech do Zlína přepravní firma. Vozidlo poslouží k zaškolování pracovníků údržby Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice (DSZO) i řidičů, serveru Zlin.cz to oznámil mluvčí DSZO Vojtěch Cekota.

Projekt rozšíření trolejbusové dopravy k Zoo Zlín je podmíněn mimo jiné pořízením sedmi nových bateriových trolejbusů. Jde o čtyřdveřová vozidla (poprvé v historii zlínského dopravního podniku budou nasazena do provozu čtyřdveřová vozidla) typu 30 Tr, která vyrábí firma SOR Libchavy a do nichž montuje trolejbusovou elektrovýzbroj firma Škoda Electric Plzeň. Všech sedm těchto nových trolejbusů má být podle smlouvy dodáno do Zlína v termínu do 19. března 2019.

„Trolejbus tohoto typu jsme zatím ve Zlíně a Otrokovicích neměli. V minulosti ale jezdilo v naší síti MHD několik autobusů od výrobce SOR, takže tato značka pro nás není neznámá,“ konstatoval vedoucí údržby DSZO Antonín Červenka.

Trolejbus 30 Tr je dlouhý 12,180 metru, široký 2,55 metru. Je nízkopodlažní, klimatizovaný, má 22 míst k sezení a 58 míst k stání, mohou v něm být přepravovány současně až dva invalidní vozíky. Větší počet dveří by měl urychlit nástup a výstup cestujících na zastávkách. Vůz funguje jako trolejbus, ale je vybaven trakčními bateriemi, které umožní jeho jízdu na vzdálenost až 12 kilometrů mimo trolejové vedení. Při návratu pod troleje se baterie během jízdy opět dobíjejí.

„Realizace našeho projektu na zavedení trolejbusové dopravy do Kostelce, Štípy a k Zoo Zlín tedy plynule pokračuje. Věřím, že ze strany DSZO budou na konci března vytvořeny podmínky, aby mohly být plánované nové linky č. 4 a 5 do této lokality zavedeny,“ řekl ředitel DSZO Josef Kocháň.

Cena za pořízení sedmi bateriových trolejbusů činí téměř 94 milionů korun (bez DPH). Nákup těchto nových vozů byl možný především díky 85procentní dotaci z Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF) v rámci Integrovaného regionálního operačního programu (IROP). Dotace představuje částku 79,7 milionu korun.

Do Zlína byl zatím dodán jen první ze sedmi nových trolejbusů a ani ten ještě DSZO nepřevzala do svého vozového parku. Bude jej několik týdnů využívat v dílnách a mimo pravidelné linky MHD jen pro školení pracovníků údržby a řidičů. Ze Škody Electric budou postupně dodávány další objednané vozy.

 

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x