Celkem 54 tzv. unicitních klientů využilo za rok 2018 služeb denního centra v Rožnově. „Protože někteří kontaktovali pracovníky centra opakovaně, registruje provozovatel denního centra celkem 1 290 kontaktů (v roce 2017 to bylo 732 kontaktů). U noclehárny se uvedená čísla zastavila na hodnotě 54 unicitních klientů, 2 796 kontaktů a 2 276 tzv. lůžkodnech (tedy počet využití jednotlivých lůžek za rok) bez úhrady a 2 240 lůžkodnech s úhradou,“ vypočítala vedoucí Denního centra Rožnov a Noclehárny Rožnov Daniela Uhříková. „Tou nejlepší zprávou ale je, že jsme díky provozování obou služeb pomohli mnoha lidem získat druhou šanci. A téměř dvacítka klientů se z ulice dostala zpět do běžného života. Konkrétně sedm klientů získalo zaměstnání i s ubytováním, dalších sedm uživatelů si našlo vlastní bydlení, jeden klient odešel do azylového domu a tři se vrátili k rodině. A jeden klient byl navíc úspěšně přijat na vysokou školu,“ netajil spokojenost místostarosta Rožnova Jan Kučera, který je s fungováním denního centra a noclehárny prostřednictvím společnosti Elim Vsetín velmi spokojený. Tato služba má podle něj smysl a také viditelný efekt.
Statistiky ukazují, že v průměru využívá služeb denního centra více než pět lidí denně. U noclehárny je pak využití šest klientů za den. „No a za úspěch určitě můžeme považovat i skutečnost, že se od léta podařilo k ambulantní formě pomoci přidat i terénní formu denního centra. Nově tak můžeme klienty kontaktovat přímo v terénu. A u noclehárny byla od 1. 1. 2019 navýšena kapacita lůžek z 8 na 14,“ doplnila informace Daniela Uhříková ze společnosti ELIM Vsetín.