Odborníci ve Zlíně diskutovali o místech, kde by se mohla zvýšit bezpečnost

ZLÍN - Se dvěma novými podněty na zlepšení bezpečnosti silničního provozu ve Zlínském kraji přišli v tomto roce pořadatelé Dopravní konference s Besipem a Fondem zábrany škod. Konference se uskutečnila v prostorách Kongresového centra ve Zlíně a mezi účastníky nechyběli ani zástupci Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK), serveru Zlin.cz to uvedl za ŘSZK Vojtěch Cekota.

Letošního ročníku Dopravní konference s Besipem a Fondem zábrany škod se zúčastnil za ŘSZK ředitel Bronislav Malý a náměstkyně pro investiční výstavbu Jitka Škrabalová. „Jako správci krajských silnic tyto dopravní konference každoročně navštěvujeme a pozorně sledujeme podněty, které by se nás mohly týkat. Diskutujeme s ostatními zúčastněnými odborníky z oblasti dopravy a hledáme společně způsoby, jak vytipovaná riziková místa na krajských silnicích upravit technickými nebo stavebními opatřeními za účelem odstranění možných problémů a zvýšení bezpečnosti motoristů i chodců,“ řekl o konferenci ředitel ŘSZK. Pořadatelé konference mohli s uspokojením konstatovat, že na řadě míst se už po minulých ročnících konference podařilo navržená bezpečnostní opatření realizovat a celkovou úroveň bezpečnosti silničního provozu zvýšit.

Mezi novými podněty, s nimiž přišel letošní ročník Dopravní konference, je přechod pro chodce na silnici II/367 v ulici 1. máje v centru Kroměříže a směrový oblouk na silnici III/36740 mezi Bělovem a Kvasicemi. U kroměřížského přechodu evidují policisté od roku 2014 již 13 dopravních nehod, při nichž bylo zraněno deset osob. Přechod je nebezpečný zejména svou délkou, protože ulice je zde poměrně široká. Jako řešení se navrhuje vybudování středového ostrůvku a instalace světelné signalizace.

Směrový oblouk u Kvasic má na kontě od roku 2014 celkem 11 dopravních nehod s jedním těžkým a osmi lehkými zraněními. Podle přednášejícího Davida Pauka ze společnosti RSE Project Ostrava je tento úsek silnice z pohledu řidiče špatně čitelný, kombinuje se tu současná změna směrového a výškového vedení. Pomoci by mohlo doplnění dopravního značení, instalace vodicích tabulí v zatáčce, vyznačení doporučené rychlosti 60 km/hod., měly by se ověřit protismykové vlastnosti vozovky. Problém však může být i v tom, že vozovka svým novým povrchem svádí některé řidiče k nepřiměřené rychlosti.

Navrhovaná bezpečnostní opatření na silnicích však nezáleží jen na vůli správce silnice, ale musí být vždy pečlivě rozpracována dopravními projektanty, schválena policií a každá změna dopravního značení musí mít i pravomocné stanovení příslušným silničním správním úřadem.

 

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x