Nevhodně umístěná reklama ve formě nejrůznějších plachet, mnohdy navíc ledabyle zavěšených či poškozených, dělá na návštěvníky města i jeho obyvatele špatný dojem. Proto město Uherské Hradiště schválilo už v roce 2017 nařízení, kterým se zakazuje reklama šířená na veřejně přístupných místech mimo provozovnu.
„Nařízení mimo jiné řeší reklamu ve formě plachet, převěsů, plakátů, polepů a dalších na domech, plotech, zdech a dalších plochách v městské památkové zóně, jejím ochranném pásmu a ulicích, které tvoří přístup do města, tedy na třídě Maršála Malinovského, Moravním nábřeží a v ulicích Pivovarská, Sokolovská, Velehradská a Zerzavice,“ uvedla uherskohradišťská radnice na svém webu.
Veškerá reklama v celém městě je zakázaná na městském mobiliáři, sloupech veřejného osvětlení, na zařízení veřejné infrastruktury, např. skříňkách elektro, HUP a podobně.
„Dokument byl v letošním roce po zkušenostech s jeho předchozí aplikací aktualizován. Umožňuje řešit s majiteli nemovitostí odstranění nevhodných zařízení, které mnohdy ani nedokáží splnit svůj účel,“ informovala radnice s tím, že u výše uvedených nejvíce zatížených ulic byla s platností od 1. července do nařízení doplněna pásma bez reklam.
„Během měsíce května bylo osloveno šest majitelů nemovitostí, aby zjednali nápravu. Velký dík patří těm, kteří tak učinili a přispěli ke zlepšení dojmu ze vstupu do města na Pivovarské ulici. Naopak se vstřícným přístupem jsme se nesetkali u jednoho majitele domu na Sokolovské ulici, proto jsme věc předali k řešení Krajskému úřadu Zlínského kraje, který je k tomu oprávněný,“ zmínila místostarostka Uherského Hradiště Pavlína Jagošová.
Díky nařízení o regulaci reklamy se městu již v předchozích letech podařilo vyčistit některé nejkřiklavější příklady zamoření prostoru reklamami. Šlo například o část veřejného prostoru u vjezdu do katastru města ze směru od Kunovic, kde se často objevovaly plachty a cedule na plotech či zdech, v památkové zóně zmizela z chodníků takzvaná „áčka“ a město ukončilo také provoz reklamních ploch na sloupech veřejného osvětlení v městské památkové zóně.
I přes dosažený úspěch však výzva města směrem k majitelům nemovitostí trvá. „Všechny majitele nemovitostí žádáme a vyzýváme, aby odstranili veškeré reklamní prvky, které jsou v rozporu s nařízením. A dovolujeme si připomenout také to, že polepy sloupů, odpadkových košů a dalších jsou rovněž zakázané,“ dodala Jagošová.