Bude to doslova jízda. Zlínský kraj se cyklostezkou propojí se slovenským regionem Pováží

Krajská rada podpořila pokračování cyklostezky Bečva – Vlára – Váh. Foto: bevlava.cz
ZLÍNSKÝ KRAJ - Rada Zlínského kraje schválila udělení 30 milionů Kč pro Sdružení obcí Hornolidečska na druhou etapu výstavby cyklostezky Bečva – Vlára – Váh mezi obcemi Lužná a Valašské Příkazy. Na rozvoj Baťova kanálu půjde 1 milion korun.

„Podpořili jsme výstavbu další části cyklostezky Bečva – Vlára – Váh, konkrétně úseku mezi Lužnou a Valašskými Příkazy. Důvodem jsou neustále se zvyšující náklady na realizaci cyklostezky a také to, že velký podíl nákladů je nepodpořitelný z dotačních zdrojů a bez naší finanční pomoci by sdružení obcí nemohlo stavbu cyklostezky vůbec realizovat,“ vysvětlil náměstek hejtmana Lubomír Traub, zodpovědný za cestovní ruch. Cyklostezka Bečva – Vlára – Váh je jednou ze čtyř dálkových tras Zlínského kraje definovaných Koncepcí rozvoje cyklistiky ve Zlínském kraji.

Druhá etapa, díky které se trasa cyklostezky prodlouží o více než 11 kilometrů, naváže na etapu první, dokončenou v loňském roce, na kterou kraj poskytnul dotaci 12 milionů korun. Ta zahrnuje úsek od víceúčelového hřiště v Lužné do obce Ústí, kde se napojuje na cyklostezku Bečva. Cyklisté tedy mohou z Ústí pokračovat směrem na Vsetín a Valašské Meziříčí nebo na druhou stranu směrem na Velké Karlovice.

Celkové náklady na výstavbu druhé etapy se šplhají k částce 280 milionů korun. Na realizaci projektu se podařilo získat dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury ve výši necelých 200 milionů. To je historicky nejvyšší částka získaná na výstavbu cyklostezky ve Zlínském kraji. Dálková mezinárodní cyklostezka Bečva – Vlára – Váh, zkráceně Bevlava, propojí po svém dokončení Zlínský kraj se slovenským regionem Pováží. Díky mírnému profilu trasy si ji užijí nejen aktivní cyklisté, ale i rodiny s dětmi či aktivní senioři.

Zlínský kraj má uzavřenu smlouvu se Sdružením obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty na řece Moravě, na základě které se zavázal spolufinancovat rozvojové aktivity na zlínské straně Baťova kanálu. Dotaci 1 milion korun, kterou odsouhlasili krajští radní, sdružení využije na pokrytí běžných provozních výdajů, výdajů spojených s údržbou a opravami cyklostezky a přístavišť a také na výměnu elektrocentrály na lodi Morava, kterou Zlínský kraj pořídil v roce 2008 pro potřeby sdružení.

Zdroj: Zlínský kraj