Turistický ruch de facto přestal ze dne na den existovat, když se zastavil provoz v restauracích, v hromadných ubytovacích zařízeních, lázních, wellness centrech, uzavřena jsou turistická informační centra, muzea, galerie, hrady, zámky, zoo a další turistické cíle. K tomu je nutno přidat zákaz pořádání akcí. To vše má přímý dopad na široký okruh aktérů cestovního ruchu a jejich zaměstnanců.
Z průběhu krizového stavu a prohlášení představitelů vlády se dá usuzovat, že letošní turistická sezona bude mnohem kratší než obvykle, navíc se bude odehrávat zejména na „domácím hřišti“, tj. dovolené budou obyvatelé ČR trávit v tuzemsku.
„Této skutečnosti jsme přizpůsobili naše marketingové aktivity, které máme připraveny na dobu, kdy bude zřejmé, že část opatření bude rozvolněna. Převážnou část marketingu budeme věnovat podpoře domácího cestovnímu ruchu, a to jak v našem kraji, tak v rámci celé České republiky. Ve velmi omezené míře pracujeme na podpoře blízkých trhů, u nichž je předpoklad možnosti a zájmu o cesty na Východní Moravu (Slovensko, Polsko, Rakousko). U ostatních zahraničních trhů sice nechceme ,vyklidit´ pozice, ale v aktuální situaci do nich nebudeme investovat,“ řekla Petra Psotková, ředitelka CCRVM.
Ve struktuře hostů, kteří navštěvují turistický region Východní Morava, převažují tuzemci – ti představují 85 % návštěvníků. Proto je pro region nezbytné si tyto návštěvníky udržet a rovněž podpořit sounáležitost s regionem u občanů našeho kraje.
„Počítáme s tím, že lidé budou preferovat cestování po ČR a budou hledat spíše kratší pobyty. Souvisí to mj. s tím, že tzv. ,velké´ dovolené, které si mnozí zakoupili, budou přesunuty zřejmě do příštího roku, navíc díky výpadkům v příjmech budou lidé hledat levnější varianty pobytu. Připravili jsme pestrou nabídku témat, v nichž akcentujeme aktivní pobyt v přírodě, a to jak cykloturistiku, pěší turistiku či plavby na Baťově kanálu,“ doplnila Petra Psotková.