V letních měsících, zejména o prázdninách, se naplnil předpoklad, že obyvatelé Česka budou vyhledávat především pobyty v tuzemsku, což pro většinu ubytovacích zařízení znamenalo krátkodobě velmi dobrou obsazenost. Podobně se zhruba tři měsíce částečně stabilizovaly také restaurační služby a velmi dobrá se jevila návštěvnost takzvaných jednodenních turistických cílů, například hradů, zámků, muzeí a podobně. Na druhou stranu velká nejistota a možnost zdravotních rizik vedla mnohé organizátory k přesouvání akcí do nových termínů. Mezi jinými Zlín Film Festival nebo koncerty Filharmonie B. Martinů. Některé akce byly bez náhrady zrušeny (Barum Czech Rally, Master of Rock, Vizovické Trnkobraní, Karlovský gastrofestival a další). S tím souvisejí také nižší tržby navazujících služeb cestovního ruchu. Sníženou možností i ochotou lidí cestovat jsou postiženy cestovní kanceláře a agentury. Naplno se restrikce projevily v pořádání kongresů a konferencí, z nichž proběhl jen nepatrný zlomek, navíc přesuny akcí z jarních měsíců do podzimu přinesly organizátorům díky druhé vlně koronaviru jen nové náklady a prakticky žádné tržby.
Druhá vlna epidemiologických opatření je velmi těžkou zkouškou pro všechny zaměstnavatele v oblasti cestovního ruchu. Ve hře je dopad zejména na zaměstnance v oblasti ubytovacích a stravovacích služeb, kterých ve Zlínském kraji pracuje téměř osm tisíc. Je nepříjemné, že k zastavení příjmů pro podniky v cestovním ruchu dochází před zimní sezonou, která patří z pohledu výnosů k nejslabším obdobím roku, zatímco náklady, zejména na energie, v tomto období rostou.
„Aktuální omezení jsou nepříjemná, nicméně pravidla, která rámují vyhlášení nouzového stavu, je nezbytné respektovat. Jsme si vědomi vážnosti situace, která naplno dopadá zejména na podnikatele v cestovním ruchu. Ti musejí opakovaně nastavovat mimořádné režimy k minimalizaci ztrát a k možnosti opětovného zahájení činnosti, jakmile to bude možné. Centrála cestovního ruchu Východní Moravy situaci sleduje, vyhodnocuje a je připravena se svými partnery marketingově podpořit všemi dostupnými formami i druhý restart cestovního ruchu v průběhu koronavirové krize. Při první vlně jsme si říkali, že těžké časy netrvají věčně a vytrvalý člověk je zvládne, při druhé platí totéž. Přejeme všem zdárné překonání všech obtíží,“ vzkázala ředitelka centrály Petra Psotková.