„Rozvoj infrastruktury pro cyklisty, in-line bruslaře, ale i chodce zejména v nepřehledných místech patří s ohledem na zajištění bezpečnosti občanů mezi naše priority. Jsem proto rád, že stavba Cyklostezky Rokytenka úspěšně pokračuje,“ říká místostarosta Vsetína Jiří Růžička.
První dvousetmetrový úsek cyklostezky, vedoucí od radaru pro měření rychlosti ve „staré“ Rokytnici až po odbočku do areálu firmy Kotrla, otevřelo město před čtyřmi lety. A navázalo na něj loni v září, kdy se začalo se stavbou dalších dvou úseků. První vede mezi areály firem Kotrla a Irisa, další potom pokračuje na hranici obce Lhota u Vsetína. A právě druhý jmenovaný úsek se podařilo dokončit ještě před úplným koncem roku 2023.
„Jeho trasa vede od hranice katastru Lhoty u Vsetína, kde jsme navázali na již dříve dokončenou cyklostezku, vedoucí mimo jiné kolem Kapka resortu. Pokračuje podél komunikace I/69 směrem k centru města a následně odbočuje doprava mezi areály firem Vasmo a JH Kovo. Za nimi se napojuje na stávající místní komunikaci, která je nyní až po budovu společnosti Irisa využívána jako další část cyklostezky,“ popsal Růžička.
Zmíněný úsek vyšel na 4,3 milionu korun, městu s náklady ale pomůže dotace z Integrovaného regionálního programu, která pokryje 85 procent výdajů.
Od loňského září běží taky finančně a technicky nejnáročnější etapa stavby cyklostezky. Konkrétně jde o půlkilometrový úsek mezi firmami Irisa a Kotrla podél silnice I/69.
„Její náročnost způsobuje nestabilní podloží a také svážné území kolem zmíněné silnice. Z tohoto důvodu je součástí této etapy stavba více než čtyři sta metrů dlouhé ocelové lávky založené na betonových patkách s mikropiloty, stavba opěrné zdi naproti areálu firmy Kotrla a oprava stávající opěrné zdi u areálu firmy Irisa. Součástí projektu je i zřízení nového přístřešku autobusové zastávky Rokytnice-Irisa, která bude bezbariérově napojena na cyklostezku,“ uvedl Růžička s tím, že stavba by měla být hotová do konce listopadu.
Tento úsek město přijde na 38,5 milionu korun. Pomoci by měla opět dotace z Integrovaného regionálního programu. Ta pokryje zase 85 procent nákladů a přidá se i Zlínský kraj, kteří přispěje pěti procenty.
Poslední úsek, na kterém se aktuálně pracuje, má protnout „starou“ Rokytnici od radaru na měření rychlosti po autobusovou zastávku Rokytnice – horní zastávka.
„Stezka zde nebude kopírovat silnici I/69. Od stacionárního radaru se odpojí po stávající asfaltové komunikaci ke garážím u potoka Rokytenka. Následně povede mezi nově postavenou zbrojnicí SDH Rokytnice a Rokytenkou, aby se u mostu před areálem společnosti Richter + Frenzel napojila na stávající asfaltovou komunikaci, která ji přivede k autobusové zastávce Rokytnice-horní zastávka,“ nastínil Růžička. Doplnil taky, že nynější asfaltová cesta před mostem do areálu zmíněné firmy si projde opravou. Mezi hasičskou zbrojnicí a Rokytenkou se potom počítá se zpevněním břehů potoka a opěrnými zdmi.
Pro tento úsek je termín dokončení stanoven na polovinu roku 2024. Město za něj zaplatí 3,6 milionu korun a stejně jako u předchozích úseků se dočká pomoci v podobě dotace.
To ale není všechno, v současné době se totiž plánuje rozšířit Cyklostezku Rokytenku o další část, která by vedla podél silnice I/69 až k sídlišti Rokytnice a následně do centra města. „V tomto případě jsme ve fázi zpracovávání dokumentace pro umístění stavby,“ uvedl Růžička.