V minulosti, kdy se ve Zlíně budovala cyklostezka, město žádalo o dotační titul, který byl vypsán pouze na stezky pro cyklisty. Dotace v té době nebyly poskytovány na smíšené stezky pro pěší i cyklisty. Z toho důvodu byla stavba realizována s vyloučením pěší dopravy a chodci tak byli nuceni oficiálně chodit po přilehlé místní komunikaci.
„Toto řešení bylo velmi nešťastné. Bohužel po dobu desetileté doby udržitelnosti se kvůli dotacím s cyklostezkou nesmělo nic změnit. Nyní tato doba pominula, a proto jsme mohli cyklostezku přeznačit na stezku se smíšeným pohybem chodců i cyklistů,“ vysvětlit Michal Čížek, radní pro oblast dopravy.
Radnice proto po dohodě s Policií České republiky nechala vypracovat návrh na přeznačení cyklostezky, což spočívá v celkovém přeznačení svislého i vodorovného dopravního značení a doplnění a úpravě hmatových prvků pro slabozraké.
V těchto dnech se dodělávají piktogramy k místům vyústění lávek přes řeku Dřevnici a k přechodům pro chodce a osazují se svislé dopravní značky.
V souvislosti s přeznačováním se množí různé dotazy, nejčastěji se týkají vyznačené vodicí a středové čáry. Důvodem této úpravy je uvedení vodorovného dopravního značení do souladu se současnými normami. Vodicí čára zajišťuje bezpečnostní odstup mezi cyklostezkou a přilehlou místní komunikací. Jinak řečeno zabraňuje kontaktu mezi cyklistou a zrcátkem projíždějícího auta a zvýrazňuje okraj cyklostezky při zhoršené viditelnosti. Středová čára byla v souvislosti s vyznačením vodicí čáry trochu vyosena. Navíc byla změněna její kadence (vzájemné rozestupy) do standardu 1 : 3.