Komplikace během výstavby zpomalily dokončení
Výstavba se neobešla bez komplikací. Zdržení způsobila vysoká hladina podzemní vody, která si vyžádala změny v projektu kanalizace a retenčních nádrží.
„Děkujeme řidičům za trpělivost. Letos koncem roku bychom rádi zprovoznili také dálniční most přes řeku Moravku v Napajedlech,“ uvedl Karel Chudárek, ředitel Správy Zlín.
Obyvatelům se výrazně uleví
Jedním z hlavních cílů stavby D55 je odklonění tranzitní dopravy z obcí podél přetížené silnice I/55. Nový úsek by měl výrazně přispět ke zlepšení dopravní situace a kvality života v přilehlých obcích.
„Dálnice pomůže hlavně svedením těžké dopravy mimo obydlené části. Zlepší se nejen plynulost provozu, ale i životní podmínky lidí, kteří žijí poblíž frekventované silnice,“ doplnil Chudárek.
D55 bude klíčovým tahem regionu
Dálnice D55 má v budoucnu propojit Olomoucký, Zlínský a Jihomoravský kraj. Celková délka budoucí trasy má přesáhnout 100 kilometrů. Po jejím dokončení bude možné využít komfortní spojení napříč regiony bez průjezdu hustě osídlenými oblastmi.
„Aktuálně jednáme o využití modelu PPP projektu pro stavbu úseku z Bzence do Břeclavi,“ uvedl závěrem Karel Chudárek. Podle plánů by mohli řidiči projet celou D55 v roce 2032.
O výstavbě a postupném otevírání úseků D55 jsme už dříve informovali na našem webu.