Josef Kubáník, herec a autor bestselleru Poslední deník Květy Fialové, vydává další knížku. Svůj román nazval jednoduše Herec a čtenáře v něm zve do lákavého světa divadla a filmu. Čtivý, napínavě vystavěný příběh s neobvyklým rozuzlením vychází v Nakladatelství Zeď letos 8. září.
Hlavním hrdinou knihy je Jan – známý, obletovaný, slávou zkažený i unavený herec. Když mu v telefonu omylem přistane smska z neznámého čísla, využije toho k nezávaznému klábosení: jaká úleva bavit se jen tak s dívkou, která o něm nic neví a on si tak nemusí na nic hrát! Konverzace s bystrou a vtipnou Martinou se ale brzy změní v napínavou psychologickou šarádu. Kdo z těch dvou je lepším hercem, kdo si tu s kým hraje a kdo je jen hračkou? Čtivý, obratně napsaný příběh s téměř detektivní zápletkou a několika překvapivými zvraty vypráví autor netradičně, jen pomocí sms a deníkových zápisků ústředního hrdiny.
Impulsem k napsání románu o herecké hvězdě, jejíž život obrátí naruby chatování s neznámou osobou, byla pro Josefa Kubáníka skutečná příhoda, která se stala zpěvačce Lucii Bílé. „Byl jsem překvapený, že tak fascinující námět ještě nikdo nezpracoval,” říká Josef Kubáník. Ten jako herec a představitel desítek rolí v divadle a televizi svět showbyznysu dobře zná přímo z vlastní zkušenosti.
„Moje kniha je fiktivním vyprávěním ze života populárního herce, ale může být o komkoliv, kdo si s někým anonymně píše. O člověku, který vůbec netuší, komu se svěřuje a s kým sdílí svůj život. A takových lidí jsou právě teď tisíce,” dodává Josef Kubáník, jehož předchozí titul, Poslední deník Květy Fialové, se stal loni šestou nejprodávanější knihou roku.
„Po úspěchu prvotiny Josefa Kubáníka jsme ho požádali o napsání další knihy – pusť se třeba do slovácké krimi, radili jsme mu. Josef nám ale místo toho přinesl rukopis Herce, důmyslnou story z docela jiného soudku, než jsme čekali. Zprvu lehké čtení o jednom virtuálním flirtu se mění v až lynchovsky v mrazivou jízdu, neviditelné kličky kolem hrdiny i čtenářovy zvědavosti se zvolna utahují, až najednou není úniku,“ svorně tvrdí vydavatelé Jan Pergler a Jan Dražan z Nakladatelství Zeď.
Pro vydání zvolili nakladatelé datum 8. září, které je Dnem omluvy (Pardon Day): právě význam omluvy a také lítosti, která jediná může smazat i ta nejvážnější provinění, jichž se lidé někdy dopustí na těch druhých, patří totiž k ústředním motivům tohoto nevšedního příběhu.
Josef Kubáník (1974) absolvoval v roce 1999 Zlínskou školu umění a po dvou letech ve zlínském divadle nastoupil do Slováckého divadla v Uherském Hradišti, kde je dodnes ve stálém angažmá. Začínal nenápadnými rolemi, jako byl pes v komedii Poprask na laguně jménem Pako, nebo němou postavou černocha. Později se vypracoval k zásadnějším rolím, ať to byl Smerďakov v Pitínského dramatizaci Bratrů Karamazových, Saturnin, Andrew v Sexu noci svatojanské Woody Allena, Trigorin v Rackovi, či Šťastlivec v Ostrovského Lese. Po boku Květy Fialové vytvořil hlavní roli v tragikomedii Harold a Maude, spolu si zahráli i titulní postavy v příběhu Oskar a růžová paní. Za posledně jmenovanou roli, stejně jako za ztvárnění titulní postavy v dramatu Autista, získal hereckou cenu Největší z pierotů.
Diváci znají Josefa Kubáníka i z televizních seriálů Gympl s (r)učením omezeným, Temný kraj, Modrý kód a další, věnuje se ale i marketingu, který zajišťuje nejen pro Slovácké divadlo, ale i pro pražské Divadlo Ungelt nebo pro vznikající dokument Tady Havel, slyšíte mě? vyprávějící o posledních třech letech života Václava Havla. Je moderátorem uherskohradišťské Letní filmové školy a v roce 2019 napsal knihu Poslední deník Květy Fialové, která se stala šestou nejprodávanější knihou roku.