Hodnocení stavu povrchu vozovek II. a III. třídy ve Zlínském kraji se od roku 2011 zlepšilo ze „známky“ 3,52 na letošních 3,32.
„Známka“ hodnocení se na pětibodové stupnici zlepšila z loňské hodnoty 3,39 na letošních 3,32. Trend postupného mírného zlepšování s drobnými odchylkami vyplývá i z delší časové řady již od roku 2011, kdy byly krajské silnice na hodnocení 3,52. Za poslední rok přibylo v kraji vozovek v prvních třech kategoriích („výborný“, „dobrý“, „vyhovující“) a zmenšil se počet kilometrů vozovek, které se nacházejí v kategoriích „nevyhovující“ nebo „havarijní“. Zlepšoval se zejména stav silnic III. třídy, které byly dosud zanedbanější.
„I když se hodnocení vozovek liší meziročně jen o několik setin stupnice, jsou za tím desítky milionů korun, které vkládáme do oprav a rekonstrukcí. Potvrzuje se, že větší objem finančních prostředků, které jsme zejména díky dotacím od Státního fondu dopravní infrastruktury mohli v několika posledních letech vložit do plošných obnov povrchů vozovek, spolu s prostředky Zlínského kraje a EU, přináší výsledky,“ řekl k novému hodnocení stavu vozovek na krajských silnicích ředitel ŘSZK Bronislav Malý.
Náměstek hejtmana Zlínského kraje pro dopravu Radek Doležel k tomu upřesnil: „Konečně se nám po třech letech stagnace podařilo nastolit pozitivní trend, nicméně stále máme 587 kilometrů krajských silnic v havarijním stavu, což je téměř jedna třetina. Proto je stále nutné získávat další a další finanční prostředky, abychom v tomto trendu pokračovali. Letos se nám podařilo čerpat významné finance ze Státního fondu dopravní infrastruktury, to však v budoucnu nemusí být pravidlem, a bude proto nezbytné, abychom část investic do krajských silnic platili i z vlastních zdrojů.“
ŘSZK zadává nezávislé hodnocení stavu povrchu vozovek II. a III. třídy (tedy silnic ve vlastnictví Zlínského kraje) každoročně k datu 30. září. Zpracovatelem posudku byla specializovaná firma PavEx® Consulting Brno. Stav povrchu vozovek se hodnotí podle kritérií daných technickým předpisem TP 87. Vozovky jsou podle svého rozsahu porušení zařazovány do pěti kategorií: 1 – výborný stav, 2 – dobrý stav, 3 – vyhovující stav, 4 – nevyhovující stav, 5 – havarijní stav.