Hradiště uzavře s krajem novou smlouvu o spolupráci v dopravě

Ilustrační foto (Foto: MěÚ Uherské Hradiště)
UHERSKÉ HRADIŠTĚ - Město Uherské Hradiště, stejně jako města Staré Město a Kunovice, uzavře se Zlínským krajem novou smlouvu o spolupráci v oblasti zajištění integrované dopravy v rámci území kraje. Podstatou smlouvy je dohoda o vzájemné spolupráci při integraci veřejné linkové dopravy, městské hromadné dopravy a železniční dopravy směřující k lepší dopravní obslužnosti na území měst i celého Zlínského kraje, serveru Zlin.cz to řekl mluvčí hradišťské radnice Jan Pášma.

Připravované změny, které jsou spojeny s veřejnou soutěží Zlínského kraje na zajištění veřejné dopravy, by měly od 1. ledna 2021 řešit nový tarifní a odbavovací systém i optimalizaci spojů příměstské dopravy. Řešení a financování městské hromadné dopravy má po novém roce přejít plně pod jednotlivá města. Z toho vyplývá, že městskou hromadnou dopravu si město Uherské Hradiště začne od 1. ledna 2021 organizovat a financovat samo, veřejnou linkovou dopravu a železniční dopravu bude organizovat a financovat Zlínský kraj. Cestující si budou moci zakoupit novou dopravní kartu Zlínského kraje, se kterou budou cestovat ve všech dopravních prostředcích, které provozuje Zlínský kraj a jednotlivá města ve Zlínském kraji.

Město předpokládá sjednocení tarifů městské hromadné dopravy i na linkách příměstské dopravy projíždějících městem. „Našeho společného dopravce, ČSAD BUS, a.s., čeká modernizace odbavovacího zařízení a všechna tři města souměstí připraví jednotný tarifní systém v rámci dopravy v souměstí, který udrží ceny současného systému a umožní cestujícím využívat za stejných podmínek jak autobusy MHD, tak autobusy veřejné linkové dopravy a vlaky. Je to nelehký úkol. Jeho příprava nabrala zpoždění, takže se zdá, že nová dopravní karta bude v našem městě zavedena až tak v polovině příštího roku,“ popsal místostarosta města Uherské Hradiště Jaroslav Zatloukal. 

Zvýhodněný tarif akceptovaný i v rámci příměstské dopravy bude však s nejvyšší pravděpodobností pro město znamenat citelně vyšší dofinancování prokazatelné ztráty z provozu veřejné dopravy, než je současných 100 korun na občana a rok.