V polovině ledna návrh DSZO projednávali členové Rady města Otrokovice. Jednoznačně nesouhlasné stanovisko pak předložili k projednání městským zastupitelům.
V současné době nabízí DSZO několik typů jízdného. Nejčastěji se prodávají jednotlivé jízdenky a od roku 2014 je možné zakoupit jízdenku přes SMS. Dále pak předplatné nepřenosné kupony MHD, žákovské kupony a v roce 2018 byly zavedeny Junior pasy. Cestující mají také možnost zakoupit jízdenky umožňující kombinovat cestu vlakem i MHD.
Návrh DSZO spočíval ve zvýšení cen pro jednotlivé jízdy z 12 korun na 15 korun. Jízdenka by se zároveň změnila z nepřestupné na přestupnou, prodloužila by se její platnost z 20 minut na 30 minut a o víkendech a státních svátcích na 40 minut. Jednotlivé jízdenky využívá cca 15 % cestujících.
Zdražení by se týkalo ale i časových kuponů. Průměrné zvýšení cen u těchto tarifů bylo v rozmezí od 3 do 15 %.
Zvýšení cen by se nedotklo pouze ročních Senior pasů a Junior pasů.
Město Otrokovice je minoritním vlastníkem Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice s třináctiprocentním podílem. Majoritním vlastníkem je Zlín s podílem osmdesát sedm procent.
„Zájmem města je mimo jiné i udržitelná mobilita a proto chceme i nadále podporovat ekologičtější veřejnou hromadnou dopravu na úkor používání osobních vozidel,“ vysvětlila své stanovisko Hana Večerková.
Město Otrokovice také podporuje ve využívání MHD děti základních škol. Z rozpočtu uhradilo v minulém roce, jako doplatek za Junior pasy, necelý milion korun.