Obyvatelé města to mohli zaznamenat i díky dotazníkovému šetření, které stále trvá a kde mají lidé možnost sdělit svůj názor na život ve Zlíně. Podobnou možnost k vyjádření získá i vybraná skupina nejvýznamnějších zlínských firem, jež zde sídlí či působí a které budou hodnotit podnikatelské prostředí ve městě. Nejvýznamnější společnosti pak doplní i několik malých firem s růstovým potenciálem. Nejméně půjde o tři desítky společností. Šetření bylo zahájeno v pátek 3. července.
„Cílem těchto rozhovorů je zjistit, co si zaměstnavatelé myslí o podnikatelském klimatu, kvalitě služeb, správě a rozvoji města, jaké problémy považují za nejzávažnější a jaké jsou jejich plány do budoucna. Názory a připomínky zlínských podnikatelů jsou pro tvorbu tohoto dokumentu velmi důležité. Spolupráce je dobrovolná, ale dostatek tipů a připomínek umožní kvalitní zpracování této strategie,“ uvedl primátor Jiří Korec.
Průzkum formou řízených rozhovorů realizuje společnost PROCES – Centrum pro rozvoj obcí a regionů. Strategie Zlín 2030 bude zpracována se zapojením zástupců politické reprezentace města, pracovníků Magistrátu města Zlína, zástupců významných organizací a institucí ve městě, tzv. stakeholderů, odborných expertů a veřejnosti.
Průzkum naváže na Průzkum podnikatelského prostředí města Zlína, provedený v roce 2006 společností Berman Group s důrazem na zachycení změny a identifikaci trendů v klíčových ukazatelích.
Pro tvorbu Strategie 2030 byly sestaveny pracovní skupiny pojmenované Kvalita života, Vzdělání, Bezpečnost, Doprava a technická infrastruktura, Územní plánování a urbanismus, Vstřícné město a Vizionářská.
„Na základě vznikající strategie Zlín 2030 by mělo být nastaveno jasné směřování města. Naším cílem je, aby byl Zlín rodinným městem, které bude stavět na svých silných stránkách. Těmi jsou bezpečnost, životní prostředí, dostupnost kvalitního školství i bohatý výběr z volnočasových aktivit. Chceme, aby ve Zlíně zůstávali, nebo sem přicházeli produktivní lidé, kteří zde budou zakládat rodiny,“ doplnil primátor Jiří Korec.