Klikl a zaplatil za to. Senior kvůli podvodnému emailu přišel o desetitisíce 

Ilustrační foto (Depositphotos.com)
UHERSKÝ BROD - Policisté z Uherského Brodu šetří podvod spáchaný na seniorovi. Ten reakcí na podvodný email nabádající na obnovu přístupového klíče internetového bankovnictví přišel o pětasedmdesát tisíc korun.

Minulé úterý okolo poledne přijal jednasedmdesátiletý muž podvodný email, který se prezentoval jako informativní sdělení jeho banky. Ten ho nabádal na obnovu přístupového klíče do internetového bankovnictví. Senior následně postupoval dle přiloženého odkazu, který ho měl přesměrovat na osobní profil. Vepsal svá přístupová hesla do zaslaného odkazu, které doplnil o své telefonní číslo a email. Po příchodu QR kódu do emailové schránky a jeho následného načtení obdržel informaci o tom, že ověření proběhlo v pořádku. Dále byl vyzván k vyplnění údajů ke své platební kartě, což již neučinil.

Ve snaze přihlásit se ke svému internetového bankovnictví obvyklou cestou, a to otiskem svého prstu v aplikaci mobilního telefonu zjistil, že jeho banka z důvodu podezřelých finančních machinací mezitím účet zablokovala. I přes rychlou reakci banky se podvodníkovi podařilo provést osm neoprávněných transakcí ve výši pětasedmdesát tisíc korun.

Neznámému pachateli v případě jeho dopadení hrozí za trestné činy podvod, neoprávněný přístup k počítačovému systému a nosiči informací, neoprávněné opatření, padělání a pozměnění platebního prostředku až osm let za mřížemi.

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x