Místo zavolání na linku 155 volí někteří naši spoluobčané o poznání pomalejší a hlavně bezúčelnou komunikaci prostřednictvím e-mailu. Ten adresují buď konkrétní osobě, o které si myslí, že by o jejich trápení měla vědět, nebo nejbližší výjezdové základně.
„Takže o tom, že si kamarád zřejmě zlomil nohu a dotyčná osoba neví, co s tím, nebo že na zemi leží muž, si adresáti přečtou klidně o pár dní později,“ informovali záchranáři na webu ZZS ZK.
Tísňová linka 155 je tu pro případy bezprostředního ohrožení života nebo vážné újmy na zdraví.
„Na zdravotnickém operačním středisku hovor přijme erudovaný operátor, který vyhodnotí situaci, vyšle záchranářský tým na místo a v případě potřeby s vámi zůstane na telefonu až do příjezdu zdravotnické posádky,“ zmiňuje mluvčí ZZS ZK Gabriela Netopilová Sluštíková.
Volání na linku 155 je bezplatné a lidé by ji měli využít i v situacích, když si nejsou jisti, zda jde o závažný stav.
„Zkušený operátor vám poradí, jak postupovat. S operátorem mluvte klidně a věcně. Sdělte mu všechny informace, na které se dotazuje. Vyčkejte, dokud hovor operátor neukončí. Vy sami hovor nikdy neukončujte. A i poté mějte telefon neustále na dosah. Operátor se totiž může ozvat znovu a může potřebovat vaši spolupráci,“ dodala Netopilová Sluštíková.