Na silnici přes Buchlovské hory chybují hlavně motorkáři. Ti si ji často pletou se závodní dráhou

Foto: televize TVS
STARÉ HUTĚ - Jedním z nejnebezpečnějších míst na silnicích Zlínského kraje je přejezd Buchlovských hor. Malebná krajina a četné zatáčky svádí především řidiče motocyklů a upravených aut k rychlé jízdě. Dopravní nehody v katastru Starých Hutí však často končí tragicky.

Jedna z nejnebezpečnějších silnic, která prochází Zlínským krajem, a současně třetí nejdelší evropská silnice E50, u nás označovaná jako I/50. Řeč je o silničním úseku vedoucím přes Buchlovské hory, kde především v katastru Starých Hutí často dochází k dopravním nehodám, a to i se smrtelnými zraněními.

Problém silnice přes Buchlovské hory je jednoznačně v terénu, malebnosti krajiny a tvaru zatáček. To všechno svádí řidiče k dojmu, že jsou na závodním okruhu, a kvůli tomu jezdí příliš rychle. U toho, kdo jede příliš rychle, je velká pravděpodobnost, že udělá chybu, kterou nebude připraven zvládnout. Z toho vyplývají tragické následky dopravních nehod,“ informoval koordinátor BESIP pro Zlínský kraj Zdeněk Patík.

Silnici dobře znají především motorkáři, kteří ji často používají jako závodní dráhu. V poslední době se k nim přidali také řidiči upravených osobních aut.

Ve spolupráci se zlínskou a uherskohradišťskou policií a motocyklovým závodníkem Lukášem Peškem jsme dělali pro motorkáře v provozu takovou motoškolu, protože je potřeba nejen umět motocykl rozjet, ale umět ho správně ovládat a zejména správně brzdit,“ pokračoval Patík.

ŘSD v roce 2023 část silnice opravovalo a už v minulosti se tu přijala také další bezpečnostní opatření. Ta zabránila jinému problému, ke kterému zde často docházelo, a tím jsou nehody kamionů v zimním období.

Zdrsněné povrchy mají za úkol držet lépe řidiči stopu v zatáčkách, a v případě, že jsou na silnici horší adhezní podmínky, i držet záběr pneumatik u visících kamionů, které nemohou stoupání zdolat. Ale tento problém v poslední době neevidujeme, protože zimy nejsou tak drsné jako v minulosti. Doufám, že to nezakřiknu,dodal Zdeněk Patík.