Paní Jarmilo, co vy a auta, jako řidička?
Řídím už dlouho, když se tu dnes bavíme o škodovkách, pak si jen tak maně vybavím Favorita, Stodvacítku, Felicii i další vozy. Moc dobrá značka. A naše…
No, naše moc dobrá značka jsou v aranžování květin Jarmila a Petra Pejchalovy. Vám se tu na jaře povedl Podmořský svět, do kolika květů jste zahalily historické automobilové nádhery?
Na výzdobu jsme tentokrát užily asi 4000 květů. Mimo jiné gladiol, jiřin, lilií, chryzantém, růží, hortensií a mnohých dalších. Na autech jsou asi čtyři stovky, ale tedy se musí dávat obrovský pozor, abychom třeba nechtíc nepoškodily tuhle úžasnou sbírku pana Samohýla a Muzea vozů Škoda.
To spojení automobily a květiny může znít netradičně…
Jak komu. Máme docela často příležitost zdobit například svatební automobily, někdy i kočáry, samozřejmě tady v Kroměříži jde svým rozsahem o věc naprosto jedinečnou svým rozsahem.
Jak dlouho je od nápadu k dokonalosti tak, jak to vidíme před očima tady v pavilonu B?
Příprava začíná dva až tři měsíce od zadání, vlastní finiš tady na místě už je několikadenní, ale celé to skloubení je hodně náročné, nakonec ovšem potěšující. Pro nás a snad i pro veřejnost.
Jakou roli hraje výběr barev květin?
Vždycky přizpůsobujeme s kapotou vozu. Tady je třeba úžasný vůz Laurin a Klement starý přes sto let. Míhají se tam červená, modrá a bílá, přesně v té škále doladíme do trikolory. Jinde zase dominuje zlatá barva, opět doplníme květy. Je to případ od případu, ale nikdy nejde o nahodilost.
Paní Jarmilo, kdo může za to, že takto originálně a dokonale rozdáváte květinovou krásu?
Já pocházím z Kyjova, krásně barevného Slovácka. Můj dědeček byl zahradník a malíř, učil nás malovat a milovat přírodu. Z jeho popudu jsem se vyučila zahradnicí a pak už to jelo…a jede dodnes.
Tak ať to jede pořád a hodně dlouhou. Jako tihle krásní vámi nazdobení veteráni.
Dobře, díky, jsme domluveni.