„Je to i díky tomu, že jsme si v návaznosti na NSBSP nechali zpracovat svoji vlastní krajskou strategii. Následně jsme na krajském úřadě zřídili pozici manažera BESIP Zlínského kraje, který mimo jiné pomáhá obcím s realizací dopravně-bezpečnostních opatření vedoucích ke snížení nehodovosti a jejich následků,“ uvedl náměstek hejtmana Zlínského kraje Pavel Botek, zodpovědný za oblast dopravy.
Manažer BESIP Zlínského kraje Martin Štětkář k tomu doplnil: „Pro obce pravidelně pořádáme jednak konference k vyhodnocení plnění krajské strategie za daný rok a také konferenci Aktivně s BESIPEM, na které je seznamujeme s aktuálními dotačními tituly zaměřenými na bezpečnost silničního provozu a hovoříme s nimi rovněž o důležitosti tvorby místních strategií BESIP.“
Společným cílem místních strategií je, aby na území obce do roku 2025 nezemřel na následky dopravní nehody žádný člověk a oproti současnosti klesl počet těžce zraněných na polovinu.
Prvním městem ve Zlínském kraji a zároveň jedním z prvních v republice vůbec, které má tuto strategii zpracovanou i schválenou, jsou Otrokovice. Další tři města Zlínského kraje v současnosti své místní strategie připravují. Jsou jimi Vizovice, Kroměříž a Valašské Meziříčí. Všechny z nich by měly být hotové již během letošního roku.
„Věříme, že se ke tvorbě místních strategií postupně přidají i další města a obce ve Zlínském kraji, abychom společným a systematickým úsilím učinili Zlínský kraj bezpečnějším. Společně s Centrem dopravního výzkumu jsme připraveni být jim v tomto nápomocni,“ dodal Martin Štětkář.