Přestavba vlakového nádraží, přednádraží a zanádraží postoupila do klíčové fáze. Čeká nás všechny náročné období s řadou dopravních omezení, bez nichž ovšem takto rozsáhlou investiční akci v nejexponovanější části města nelze realizovat. Žádám proto občany o trpělivost,“ vyzval starosta Jiří Čunek s tím, že všechna omezení mají stanovený časový harmonogram. „Ten ale ještě podléhá schválení Dopravního inspektorátu Policie České republiky. Věřím, že se tak stane v nejbližších dnech. V opačném případě by stavební práce nabraly skluz v řádu měsíců,“ doplnil.
9. – 14. ledna: zjednosměrnění části Smetanovy ulice
Kvůli přípravě objízdné trasy při nadcházející uzavírce části ulice Nádražní z důvodu rozšiřování komunikace bude od 9. do 14. ledna uzavřen jeden jízdní pruh na Smetanově ulici. Jde o úsek 30 metrů mezi kříženími s ulicemi Nádražní a Na Kamencoch. Ulice tak bude průjezdná jen ve směru od Nadjezdu pionýrů k poliklinice. V opačném směru bude provoz sveden na objízdnou trasu po ulici Nádražní.
Od 14. ledna: trvalé uzavření parkoviště na autobusovém nádraží a zrušení 1. nástupiště
V prostoru bývalé zbrojovácké železniční vlečky vyroste nový parkovací dům. Navíc se chystá narovnání Nádražní ulice. Z těchto důvodů se 14. ledna trvale uzavře časové parkoviště na autobusovém nádraží. Zruší se také první nástupiště, které je nejblíže Nádražní ulici. Autobusy, které z něj odjížděly, tak budou vyjíždět z nástupiště druhého.
14. ledna – 31. prosince 2024: uzavírka části Nádražní ulice
Právě kvůli zmíněné stavbě parkovacího domu je nutné uzavřít část Nádražní ulice v úseku mezi kříženími s ulicemi Žerotínova a Nemocniční. Tato uzavírka bude trvat až do konce roku 2024. Na místě vyroste ještě jedna důležitá stavba – podchod pod Nádražní ulicí mezi Smetanovou obchodní galerií a právě budovaným dopravním terminálem. V plánu je také narovnání ulice, stavba okružní křižovatky u polikliniky a stavba nového autobusového nádraží v sousedství parkovacího domu a dopravního terminálu. Doprava tak bude svedena na objízdnou trasu vedoucí po Smetanově ulici.
„V období ranní a odpolední špičky budou dopravu na křižovatce ulic Smetanova a U Hřiště, tedy v místě zvýšeného pohybu autobusů vyjíždějících z autobusového nádraží, řídit regulovčíci,“ informoval starosta Čunek.
Od 17. ledna: trvalá uzavírka železničního přejezdu U Křivačkárny
Stavba podchodu pod železniční tratí si od 17. ledna vyžádá trvalé uzavření železničního přejezdu v ulici U Křivačkárny. Trasa pro chodce a cyklisty tak povede přes železniční přejezd na ulici Štěpánská. Pro motorová vozidla povede objízdná trasa přes Lapač a po kolaudaci i od ulice Štěpánská po právě budovaném mostu přes Rokytenku vedle železniční trati.
„Železniční podchod by se chodcům měl otevřít na podzim 2023,“ doplnil Čunek.