Na konci loňského roku zadalo město Uherské Hradiště zpracování tzv. jednotného signálního plánu. Ten měl za úkol seřídit fungování semaforů na celé trase souměstí, tedy od Starého Města přes Uherské Hradiště až do Kunovic. Podle analýzy, kterou má město k dispozici, tato aktivita přinesla ovoce, průjezd soustavou křižovatek je teď výrazně plynulejší.
„Primárně šlo o to, abychom docílili plynulého provozu v hlavním směru, tzn. při průjezdu celým souměstím, a abychom umožnili všem, kteří se na ten hlavní tah připojují z vedlejších ulic, lepší napojení. Tyto řidiče vždy zastaví pouze první semafor, poté už všemi ostatními křižovatkami projedou plynule na zelenou,“ uvedl starosta Uherského Hradiště Stanislav Blaha.
Mezi problematická místa, která chtělo město řešit, byla křižovatka u Slováckého divadla, plynulost dopravy ale radnice řešila i na Moravním mostě, u odbočky k Lidlu nebo u odbočky do Sadů.
„V průběhu testování se samozřejmě vyskytla řada věcí, které se ještě musely doladit. Jedním z takových míst byla křižovatka u Tesca, kde se snížila možnost vyprazdňování křižovatky právě ve směru od Tesca. Tam jsme museli reagovat a časy výjezdu trochu prodloužit,“ dodal Blaha.
Testování reagovalo také na podněty občanů – ty mimo jiné směřovaly právě ke křižovatce u Tesca, kde dříve semafory pouštěly chodce do rozjeté kolony odbočující na Kunovice. Nově chodci přecházejí ve větším bezpečí a neuvíznou na ostrůvku mezi jízdními pruhy.
Nové seřízení semaforů ale samozřejmě nemůže odstranit kolony během dopravní špičky. Zlepšení v tomto směru by mohlo přinést až plánované napojení na dálnici a Staré Město z Jaktářů nebo Jarošova. Realizace tohoto projektu je ale prozatím jen na úrovni memoranda mezi dotčenými městy a Zlínským krajem.