Otrokovická radnice řešila téměř 230 žádostí, stížností, a podnětů

Ilustrační foto (Foto: MěÚ Otrokovice)
OTROKOVICE - V uplynulém roce zaevidovalo město Otrokovice 28 žádostí o informace, necelou dvacítku stížností a téměř 180 podnětů. Petice splňující náležitosti podle zákona byly v průběhu roku 2019 podány městu dvě, serveru Zlin.cz to řekla mluvčí města Romana Stehlíková.

Agenda žádostí o informace podle zákona o svobodném přístupu k informacím se každým rokem počtem přijatých dokumentů výrazně liší. Zatímco v roce 2018 bylo evidováno 15 žádostí, v roce 2019 se počet téměř zdvojnásobil. Žádosti se týkaly převážně výkonu přenesené působnosti města, kopií dokumentů ze správních spisů a informací o správních řízeních.

Za rok 2019 eviduje otrokovická radnice celkem 196 stížností a podnětů. Nejvíce podaných stížností a podnětů za rok 2019 bylo podáno v oblasti dopravy, pozemních komunikací, parkování, činnosti městského úřadu nebo úklidu veřejného prostranství. „V roce 2019 se celkový počet stížností a podnětů navýšil z 52 na 196. Velkou měrou se na tom podílí počty podnětů zapsaných v nové aplikaci Hlášení závad, která byla spuštěna od září 2019,“ uvedla Lenka Kvapilová, vedoucí kanceláře starosty. Do aplikace Hlášení závad obyvatelé zasílali nejčastěji upozornění na poškozené dopravního značení, městský mobiliář, černé skládky apod.