„Naším záměrem je posílit návaznost MHD na nový integrovaný dopravní systém kraje. Ten ale zatím čeká na uvedení do praxe, neboť průběh tendru na nového provozovatele příměstské autobusové dopravy, kterou zabezpečuje právě Zlínský kraj, pozdrželo odvolání jednoho z dopravců k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Kvůli této situaci momentálně nemáme informace, jaká bude podoba nových jízdních řádů příměstské dopravy, proto musíme vyčkat i s plánovanými navazujícími změnami v jízdních řádech MHD,“ přiblížil starosta Jiří Růžička s tím, že od 15. prosince 2019 tak v MHD platí jízdní řády, které se od těch předchozích liší jen minimálně.
Podle Zdeňka Čablíka, vrchního mistra vsetínské provozovny společnosti ČSAD Vsetín, která MHD v našem městě zabezpečuje, se navíc dopravce potýká s nedostatkem řidičů. „Aktuálně se konají intenzivní nábory šoférů, abychom byli připraveni na posílení MHD na Vsetíně. Kolik jich bude v konečném důsledku potřeba, je ale v tuto chvíli nejisté. Záviset to bude na rozsahu změn, které město jako zadavatel MHD bude požadovat,“ řekl Čablík.
Starosta Růžička nicméně doufá, že problémy kolem krajského integrovaného dopravního systému a nedostatku řidičů autobusů se podaří v nadcházejících měsících vyřešit. „Věřím, že na konci roku 2020 by již optimalizované jízdní řády MHD mohly začít platit. V tu dobu by navíc mělo na linky MHD vyjet i čtrnáct nových autobusů s moderním odbavovacím systémem a CNG pohonem,“ dodal starosta.