V únoru zahájilo Uherské Hradiště provoz nového systému MHD, který nese název Poulička. Dlouho před jeho spuštěním se zkoumaly strategické dokumenty studií a data o provozu v minulosti, provedl se taky rozsáhlý sociologický a mobilní průzkum, dokonce proběhla i dvě veřejná projednání. Jak se ale ukazuje, ani sebelepší výzkumy a průzkumy nemusí dokonale odrážet každodenní realitu. Provoz nové MHD se tak od jejího spuštění důkladně monitoruje a cestující můžou všechny své podněty a připomínky týkající se jízdních řádů posílat na e-mailovou adresu info@idzk.cz. A mnozí tak skutečně činí.
Město se teď, necelý měsíc po startu Pouličky, rozhodlo vyhodnotit všechny připomínky od pravidelných cestujících. Právě jejich hodnocení MHD má velký význam. Oni sami totiž nejlíp ví, jak dopravu každý den využívají a co by se jim líbilo nebo nelíbilo. „Děkujeme všem cestujícím za podporu při spuštění nového systému městské dopravy a za zpětnou vazbu, kterou nám poskytli. Díky vašim podnětům můžeme systém vylepšovat tak, aby byl pro cestující co nejpřívětivější,“ vzkázal starosta města Stanislav Blaha.
Na programu jsou tak brzké úpravy jízdních řádů, které se změní o pár minut. Zlepšit by se tak měla návaznost spojů a plynulost dopravy. Jednotlivé linky se ale zatím rušit ani přidávat ve velkém nebudou. To totiž vyžaduje hlubší a důkladnější analýzu, ke které je také zapotřebí více času než jen necelý měsíc.
I tak se ale od 26. února objeví několik nejakutnějších změn, které cestující už teď po zadání tohoto data najdou v systému IDOS. Jde o:
- Zvýšení počtu spojů z Východu a Mařatic na školní vyučování
- Zvýšení počtu spojů z Vések a Míkovic na školní vyučování; uspíšení linky 306
- Lepší spojení z Jarošova se ZŠ Za Alejí
- Eliminace nejvýraznějších zpoždění v odpolední špičce pracovních dní
- Doplnění spojů k mařatickému hřbitovu v pracovní dny dopoledne
- Rozšíření obsluhy Vések a Míkovic o víkendu a v páteční večery
- Lepší propojení autobusového nádraží s nemocnicí v brzkých ranních hodinách pracovních dnů i víkendů
- Nové ranní spojení ze Štěpnic na autobusové nádraží v pracovní dny
- Návaznost na nedělní ranní mši svatou v klášterním kostele
- Zlepšení spojení z Mesitu do Jarošova po 22. hodině v pracovní dny
- Úprava časových poloh linky 300
Upravenými jízdními řády se bude Poulička řídit právě od nadcházející středy, kdy ale začnou taky dopravní omezení kvůli opravám silničního mostu J. A. Bati. A změny se nevyhnutelně dotknou i provozu MHD.
Linky 306, 307 a 311 nebudou po dobu rekonstrukce mostu obsluhovat zastávku Tyršovo náměstí a stanoviště zastávky Svatojiřské nábřeží bude ve směru od Staré Tenice přesunuto o přibližně 30 metrů do ulice Jana Lucemburského. Na autobusových linkách 300, 303, 306, 307, 310 a 311 budou po dobu dopravního omezení zavedeny výlukové jízdní řády. Výlukové jízdní řády, stejně jako upravené jízdní řády Pouličky, budou postupně vylepeny na autobusových zastávkách a zavedeny do aplikace IDOS.
Pro cestující se připravuje taky brožura k Pouličce, která bude zahrnovat i upravené jízdní řády. V elektronické podobě ji zájemci najdou na webu uherskohradišťské MHD. Na její tištěnou podobu si ale ještě počkají. Zatím můžou o její vytištění požádat v Městském informačním centru na Masarykově náměstí, kde je možné získat za cenu tisku buď kompletní jízdní řády nebo vybrané linky.
Město navíc zdůrazňuje, že e-mail info@idzk.cz, na který můžou lidé posílat své nápady, podněty a připomínky k Pouličce, je stále funkční. V případě každé zprávy je ale víc než vhodné uvést konkrétní názvy zastávek, preferovaný čas odjezdu či příjezdu, počet pravidelných spolucestujících a také účel cesty, například dopravu do zaměstnání, do školy nebo na nákupy.
„Spuštění nového systému městské dopravy bylo jen prvním krokem. Nyní je nutné sledovat, jak systém v praxi funguje, a reagovat na skutečné potřeby cestujících. Proto si vážíme všech návrhů a připomínek, které nám občané posílají,“ podotkl starosta Stanislav Blaha.