On-line rezervační systém návštěv, prokázání totožnosti digitální občankou nebo kratší čekací doba u přepážek. To vše s sebou přinášejí novinky, které uherskohradišťský úřad zavedl na odboru dopravních a správních agend. Digitalizace tak šetří čas lidem, kteří si chtějí požádat o nový řidičský průkaz, nebo chtějí zaregistrovat auto.
Lidí, kteří na dopravní odbor v Uherském Hradišti přicházejí, je stále víc. Vyřizovat vše potřebné si sem jezdí i ze vzdálenějšího okolí, například z Uherského Brodu nebo Otrokovic. Velkou část klientů tvoří taky občané cizích zemí, hlavně z Ukrajiny. Zaměstnanci registru vozidel, registru řidičů i zkušební komisaři autoškoly tak čelí trvale se zvyšujícímu počtu zájemců, kteří chtějí být odbaveni co nejrychleji. Tomu teď mají pomoci postupující digitalizace a zaváděné organizační změny.
„Díky postupujícím možnostem digitalizace se nám podařilo optimalizovat odbavovací kapacitu přepážek, takže občané se teď mohou těšit na rychlejší odbavení a výrazně menší fronty,“ uvedl vedoucí odboru Marek Rybnikář.
Změny se dotkly taky internetového rezervačního systému. Ten býval často zaplněný i několik týdnů dopředu.
„Náš on-line rezervační systém jsme po dohodě s dodavatelem a dalšími firmami upravili tak, aby sloužil především občanům Uherského Hradiště a jeho okolí. Díky tomu si teď mohou občané objednat návštěvu na konkrétní hodinu i v nejbližších dnech,“ doplnil Rybnikář s tím, že v úřední dny (pondělí a středa) mohou lidé i nadále navštívit úřad i bez elektronické rezervace.
Uherskohradišťský úřad teď komunikuje taky s místními autoškolami. Cílem je nastavit systém zkoušení budoucích řidičů tak, aby se zvládly nároky velkého počtu žadatelů o řidičský průkaz. Těch je víc i kvůli nové možnosti získat řidičák už od 17 let.
„Už v minulém roce jsme v očekávání tohoto vývoje vyčlenili ze stávajících pracovníků dalšího zkušebního komisaře a snažíme se teď nastavit s autoškolami takový systém spolupráce, který bude pro ně i pro nás maximálně efektivní. Věříme, že všechny autoškoly tuto snahu ocení a s novým systémem, který upravujeme i na základě jejich podnětů, se brzy ztotožní. Je to přece jen v zájmu jejich vlastních žáků,“ vysvětlil vedoucí oddělení registru řidičů a vozidel Jaroslav Černý.
Mezi novinky městského úřadu patří taky možnost prokázat se pomocí elektronického občanského průkazu v telefonu přes aplikaci eDoklady. Povinnost přijímat elektronické doklady sice začne pro obecní úřady platit až od července, v Uherském Hradišti se ale tuto novinku podařilo zavést s předstihem. Už teď je tak možné používat je na všech pracovištích úřadu.