Prioritou stále zůstává, aby se občan – když už na úřad musí – objednal dopředu a poté strávil na úřadě co nejkratší dobu. Ideální je, když se klient (občan) objedná na schůzku dopředu, v takovém případě mu může úřad zajistit bezpečnou a pohodlnou návštěvu.
Cílem přijatých opatření je pomoci klientům strávit na úřadě co nejkratší možný čas za co nejbezpečnějších podmínek. „Ochráníme tak občany a zároveň zaměstnance úřadu. Pokud občané svým aktivním přístupem dodrží postupy objednávání, bude tak možno zajistit jejich rychlejší a plynulejší průběh odbavování a o tom nám jde. Nejvíce nám pomůže, když nám občané dají dopředu vědět, že mají v plánu na úřad přijít. Všechny žádám o trpělivost a maximální pochopení,“ řekl starosta města Radim Holiš.
Návštěva úřadu bude však kvůli bezpečnosti stále vyžadovat používání ochranných pomůcek, které kryjí nos a ústa. Úředníci jsou vybaveni ochrannými pomůckami a při vstupu do budovy radnice je umístěna dezinfekce na ruce. „Pro občany bude možno vstoupit do budov městského úřadu pouze hlavním vchodem, tak aby se setkal s koordinátorem, který je na každé budově, a ten ho nasměřoval na odbor, který potřebuje. Zároveň vždy prověří, zda je klient řádně objednán. Cílem je zajistit komfortní odbavení všech klientů a snížení kumulace více osob na jednom místě,“ konstatoval tajemník úřadu Roman Hep.
Město stále žádá občany, aby občané zvážili potřebu osobní návštěvy na úřadě. „Ideální je telefonický či písemný kontakt. V případě, že bude osobní schůzka nezbytná, prosíme, aby se vždy předem objednali u konkrétního úředníka. V okamžiku, kdy občan neoznámí svou návštěvu dopředu, nedokážeme zaručit, že bude odbaven v komfortním čase, protože přednost mají klienti objednaní,“ uvedl místostarosta města Jan Kučera.