V posledních dvou letech došlo na silnici u Částkova k šesti dopravním nehodám. Pět z nich si vyžádalo lehká zranění a hmotná škoda dosáhla podle pojišťoven dvou a půl milionu, podle policie to bylo dokonce o tři miliony víc. Silnice přitom prošla před několika lety opravou.
„Povrch silnice je kvalitní a tudíž lákavý k tomu, aby řidiči projížděli rychle zatáčky. I když dobře nevidí, zariskují a střihnou si to ideální stopou rallye. Rallye jezdec si to může dovolit, protože má jistotu, že nikdo nepojede v protiměru,“ zmínil koordinátor BESIP pro Zlínský kraj Zdeněk Patík.
V běžném provozu je ale najíždění do protisměru před zatáčkou velmi riskantní. Silnice je tu plná často ostrých zatáček, ale také drobných stoupání, za které je vidět jen zdánlivě. Zatáčky zde střídají úseky, které jsou naopak rovné a mohou svádět k sešlápnutí rychlostního pedálu.
„V někajém lehkém horizontu se může osobní auto schovat a vy jako řidič se rozhodnete k riskantnímu předjíždění ve stylu filmu Rychle a zběsile. Film se ale dá střihnout a natočit znovu, ale to, co zaviním jako řidič, už nikdy zpátky nevezmu,“ upozorňuje řidiče Patík.
I když se jedná o komunikaci mimo hlavní tahy, provoz je tu docela čilý, a to nejen ve dne. Na okolních silnicích ve Zlínském kraji totiž probíhá spousta oprav a dalších staveb, a tak si tudy krátí cestu nejen osobní auta, ale často i náklaďáky.