Slovácko je častým cílem turistů. Pomalu se ale začíná projevovat ekonomická krize

Vlčnovské búdy na Slovácku. Foto: Kateřina Nosková
SLOVÁCKO - Region Slovácko přišlo před několika dny s první bilancí letošní návštěvnické sezóny. Po loňských vysokých číslech se rok 2022 zatím rýsuje také velmi dobře. Do nejnovějších statistik se ale pozvolna začíná negativně odrážet současná ekonomická situace.

Region Slovácko pravidelně sleduje 24 turistických cílů, u kterých je možné za pomoci vstupného nebo přesného počítadla získat data o návštěvnosti. Loňská sezóna byla optikou post covidového období pro Slovácko velmi úspěšná a ta letošní jí v mnohém šlape na paty.

Tak jak jsme měli obrovské úspěchy v loňské turistické sezóně, kdy bylo Slovácko nejnavštěvovanějším regionem z celé České republiky, tak i letos dosahujeme prakticky stejných čísel. Ta návštěvnost během července a srpna je zhruba na 450 tisících návštěvách, uvedla tajemnice Regionu Slovácko Lenka Durďáková.

Podle čísel Regionu Slovácko to vypadá, že zatímco v červenci lidé vyjížděli převážně na zahraniční dovolenou, v měsíci srpnu si pak vybírali spíše domácí destinace.

V podstatě se dá říct, že na Slovácku máme spoustu top turistických cílů, které se umisťují i v žebříčcích na národní úrovni. Patří sem třeba velehradská bazilika, Kovozoo, Archeoskanzen Modrá a Živá voda. To jsou všechno turistické cíle, které bodují naprosto zásadně a přináší nám poměrně velký zisk. Nejsou to ale jen turistické cíle jako takové, ale patří sem třeba i služby jako uherskohradišťský aquapark,“ pokračovala Durďáková.

Z dat Regionu Slovácko je možné také vyčíst dva nové trendy – lidé trochu méně využívají přímou návštěvu informačních center a mnohem častěji volí telefonát, chat nebo jinou alternativu elektronické komunikace. Ve druhém trendu, který je možné sledovat teď na podzim, se odráží současná ekonomická situace.

Máme už první čísla i za září, kde naopak oproti předchozímu roku vidíme pokles. Nedá se úplně říct, že by na tom mělo vliv třeba počasí, spíš mám obavu, že se začíná projevovat ekonomická situace a lidé, kteří byli zvyklí cestovat na podzim na kratší dovolené a na výlety, si je v této chvíli odpouští,“ dodala Lenka Durďáková.

Právě služby a turistický ruch obecně se v časech ekonomické nestability řadí k nejpostiženějším odvětvím, výlety a cestování jsou totiž pro většinu rodin zbytnou položkou.