Region Slovácko pravidelně sleduje 24 turistických cílů, u kterých je možné za pomoci vstupného nebo přesného počítadla získat data o návštěvnosti. Loňská sezóna byla optikou post covidového období pro Slovácko velmi úspěšná a ta letošní jí v mnohém šlape na paty.
„Tak jak jsme měli obrovské úspěchy v loňské turistické sezóně, kdy bylo Slovácko nejnavštěvovanějším regionem z celé České republiky, tak i letos dosahujeme prakticky stejných čísel. Ta návštěvnost během července a srpna je zhruba na 450 tisících návštěvách,“ uvedla tajemnice Regionu Slovácko Lenka Durďáková.
Podle čísel Regionu Slovácko to vypadá, že zatímco v červenci lidé vyjížděli převážně na zahraniční dovolenou, v měsíci srpnu si pak vybírali spíše domácí destinace.
„V podstatě se dá říct, že na Slovácku máme spoustu top turistických cílů, které se umisťují i v žebříčcích na národní úrovni. Patří sem třeba velehradská bazilika, Kovozoo, Archeoskanzen Modrá a Živá voda. To jsou všechno turistické cíle, které bodují naprosto zásadně a přináší nám poměrně velký zisk. Nejsou to ale jen turistické cíle jako takové, ale patří sem třeba i služby jako uherskohradišťský aquapark,“ pokračovala Durďáková.
Z dat Regionu Slovácko je možné také vyčíst dva nové trendy – lidé trochu méně využívají přímou návštěvu informačních center a mnohem častěji volí telefonát, chat nebo jinou alternativu elektronické komunikace. Ve druhém trendu, který je možné sledovat teď na podzim, se odráží současná ekonomická situace.
„Máme už první čísla i za září, kde naopak oproti předchozímu roku vidíme pokles. Nedá se úplně říct, že by na tom mělo vliv třeba počasí, spíš mám obavu, že se začíná projevovat ekonomická situace a lidé, kteří byli zvyklí cestovat na podzim na kratší dovolené a na výlety, si je v této chvíli odpouští,“ dodala Lenka Durďáková.
Právě služby a turistický ruch obecně se v časech ekonomické nestability řadí k nejpostiženějším odvětvím, výlety a cestování jsou totiž pro většinu rodin zbytnou položkou.