Nová koncepce MHD měla být pro Uherské Hradiště významným krokem k moderní a udržitelné hromadné dopravě. Na základě dopravního i sociologického průzkumu odborníci navrhli celou řadu opatření, která měla systém dopravy zatraktivnit a výrazně zefektivnit.
V první polovině loňského roku město vypsalo výběrové řízení na nového dopravce, který za dobrou cenu nabídne nízkopodlažní, klimatizované a hlavně menší autobusy, které budou schopné zajíždět do všech částí města. Právě na tomto místě se ale projekt zadrhl.
„V rámci této veřejné zakázky přišlo podání na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Chtěl bych zdůraznit, že toto podání nedal žádný z účastníků soutěže ani žádný z přepravců, kteří by se té zakázky mohli hypoteticky zúčastnit, ale výrobce autobusů. Považuji to za docela nešťastné, protože někdo, kdo ani neměl v úmyslu se zúčastnit soutěže, nám napadá zakázku a tím odsouvá zavedení nového systému veřejné dopravy v našem městě,“ informoval starosta Uherského Hradiště Stanislav Blaha.
Odklad nového systému ale nebude mít vliv na fungování městské hromadné dopravy. Město totiž dodatkem prodloužilo smlouvu se stávajícím partnerem, tedy ČSAD Bus Uherské Hradiště. Radnice i nadále plánuje pokračovat v budování nových zastávek, a to jak definitivních, tak i provizorních. Ty budou dokončeny až v návaznosti na spuštění nové koncepce MHD. Definitivní podobu by měly získat vždycky společně s celkovou proměnou daného veřejného prostranství.
„Ta koncepce přinese větší hustotu spojů a lepší obslužnost různých míst ve městě. Nové linky zavádíme i v místech, kde doposud autobus nejezdil. Vždycky jsme se orientovali podle toho, aby z míst, kde lidé bydlí, byla vždy co nejkratší vzdálenost na zastávku. Chceme, aby ten systém v následujících letech pojmul velkou část přepravní kapacity, která se dnes odehrává v režimu individuální osobní dopravy vlastním automobilem,“ pokračoval Blaha.
Jaké budou termíny realizace nové koncepce, není možné odhadnout. Pokud to ale s rozhodnutím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže bude vypadat na enormně dlouhou dobu, má město v záloze ještě možnost využít tzv. jednací řízení bez uveřejnění. V jeho rámci může jednat s možnými dopravci o podmínkách provozování nového systému, a tím postup urychlit.