Studentská firma z Uherského Hradiště zabodovala na celorepublikové soutěži se společenskou hrou Tradice z krabice

Foto: televize TVS
UHERSKÉ HRADIŠTĚ - Studentská firma Obchodní akademie Uherské Hradiště zabodovala na republikové soutěži. Se svým produktem, tedy společenskou hrou zaměřenou na slovácké tradice, studenti získali prvenství v kategorii Nejlepší marketing.

Tož co fčil – to je název studentské firmy, kterou v rámci předmětu Aplikovaná ekonomie založili studenti 3. ročníku uherskohradišťské obchodní akademie. Produktem této společnosti je zábavná společenská hra Tradice z krabice zaměřená na Slovácko, jeho zvyky, reálie a hlavně nářečí. Právě s tímto produktem studenti zabodovali na republikovém kole soutěže Junior Achievement EXPO, která se konala v Praze na Harfě. Porotu zaujali v kategorii Nejlepší marketing a postupují tak mezi deset nejlepších do finále soutěže.

Bylo tam více věcí, které byly porotou pozitivně hodnoceny. Samotný produkt byl vyhodnocen jako pěkně zhotovený, rýmovaný slogan, dobrá výroční zpráva… Určitě pomohlo i to, že někteří ze studentů byli v krojích,“ uvedla klady studentského projektu učitelka předmětu Aplikované ekonomie Lenka Malinová.

Tradice z krabice obsahují celkem 150 hracích karet s otázkou nebo úkolem, hráč pak podle úspěšnosti postupuje dopředu nebo dozadu po jednoduchém hracím poli. Evoluce samotného nápadu, jak už to tak bývá, ale nebyla úplně jednoduchá.

Přípravy byly hodně náročné, protože každý ze studentů měl jiný návrh a očekával od toho něco jiného. Nakonec ale zvítězil tento nápad. Spousta z nás chodí do folklorních souborů a vadilo nám, že se na tradice pomalu zapomíná, tak jsme si řekli, že je necháme ožít ve hře zábavnou a naučnou formou,“ popsala proces vzniku společenské hry zástupkyně firmy Tož co fčil Gabriela Hrabinová.

Studenty teď čeká velmi náročná práce – pokud chtějí uspět i ve finále a následně reprezentovat Českou republiku v Istanbulu, musí všechny materiály přeložit do angličtiny. A to, vzhledem k obsahu díla, nebude vůbec jednoduché. Motivace pro postup je ale velká.

Už teď ale studenti kladně hodnotí všechny přínosy, které jim do života studentská firma přináší. Na vlastní kůži si totiž mohli vyzkoušet běžný pracovní koloběh – od zařazení na jednotlivé firemní posty až po kontrolu stanoveného rozpočtu.

Zobrazit fotogalerii >>