Už v letech 2017 a 2018 se město Uherské Hradiště zabývalo stavem reklamy ve svém historickém jádru. V průběhu let tak postupně zmizela velká řada křiklavých a nevkusných nápisů, cedulí, reklam i tzv. áček, která často na chodnících překážela. Po letech město regulaci ještě rozšíří, a to prakticky na všechny příjezdové komunikace do centra.
Zvláštní nařízení nově zakazuje reklamu v pásmu o šířce 50 metrů od podélné osy vytčených komunikací. Jde o Moravní nábřeží, Pivovarskou a Sokolovskou ulici, tř. Maršála Malinovského a Velehradskou a také Zerzavici. V praxi to znamená, že v každé z odboček z těchto ulic bude v délce 50 metrů zakázána reklama po obou stranách komunikace.
„Je to hlavně z důvodu vizuální ochrany historické části města a záchrany vizuální hodnoty městské památkové zóny. Dalším důvodem je zvýšení bezpečnosti na hlavních tazích, tedy silnicích I. a II. třídy,“ informovala Martina Radochová z Útvaru městského architekta.
Nařízení se nevztahuje na kulturní, sportovní, charitativní a vzdělávací akce, které se ve městě konají periodicky. Umístění této reklamy město naopak prodloužilo. Nově mohou být poutače na místě 30 dnů před zahájením a 3 pracovní dny po skončení akce. Dříve tato reklama mohla být v prostoru města jen deset dní před danou událostí. Na dodržování nařízení bude dohlížet kraj.
„Pokud přijde nějaký podnět, který nevyřešíme na našem úřadě, bude ho následně řešit krajský úřad. Ten se nejdřív bude snažit jít cestou domluvy a pokud to nepůjde, přijdou na řadu sankce. Ty budou v gesci krajského úřadu,“ dodala Matlochová.
Nové nařízení o regulaci reklamy v Uherském Hradišti vstoupí v platnost 1. července letošního roku.