Uherskohradišťská radnice odkoupí bývalé sídlo Komerční banky

UHERSKÉ HRADIŠTĚ - Město koupí budovu bývalé Komerční banky, lidé v ní budou vyřizovat záležitosti týkající se občanských a řidičských průkazů. Serveru Zlin.cz to sdělil mluvčí města Jan Pášma.
Foto: MěÚ Uherské Hradiště

Budovu ve Svatováclavské ulici č. p. 450, ve které do nedávna sídlila Komerční banka, koupí město Uherské Hradiště. Do téměř stoleté, památkově chráněné budovy chce město v budoucnu přestěhovat některá pracoviště městského úřadu. Za architektonicky hodnotný objekt s okolním pozemkem zaplatí radnice 35 milionů korun.

Zatímco dnes musejí občané v Uherském Hradišti pro řidičský průkaz jinam než třeba pro cestovní pas, v budoucnu si všechny věci kolem osobních dokladů vyřídí na jednom místě. A to právě v budově, ve které dosud sídlila Komerční banka (naproti budovy okresního soudu). Sem hodlá město přestěhovat všechny úředníky, kteří mají na starosti vydávání řidičských a občanských průkazů, cestovních dokladů, ale i registr řidičů a vozidel či matriku. Kromě nich by v budově sídlil také útvar interního auditu a oddělní informatiky.

Přestěhováním se všechny budovy městského úřadu dostanou do jedné osy (Svatováclavská, Masarykovo náměstí, Protzkarova) a do bližší docházkové vzdálenosti ze všech míst v centru města včetně autobusového nádraží a občané města i celého regionu by si tedy mohli vyřídit všechny své požadavky mnohem pohodlněji a rychleji než dříve. „Lidé bývají nepříjemně překvapeni tím, že při vyřizování jednotlivých dokladů musejí přecházet mezi jednotlivými budovami dosti vzdálenými od sebe,“ komentoval starosta města Stanislav Blaha současný stav, kdy řidičák dostanou zájemci na pracovišti úřadu v ulici Revoluční, zatímco pro občanku nebo pas musejí do ulice Protzkarovy. Zmatky ustanou, neboť město plánuje, že v nové budově v Svatováclavské ulici by v přízemí sídlil registr vozidel, do prvního patra budou občané chodit na matriku, evidenci obyvatel, pro osobní doklady a pro řidičské průkazy a ve druhém patře by našlo místo oddělení přestupkových řízení a zkušební komisaři.

Budova byla postavena v letech 1926 – 1929 podle projektu Františka Šnajdra a zkolaudována byla 14. 6. 1929. Je vybavena monumentální vstupní částí, vyzdobenou sochařem Jaroslavem Horejcem. Dům po celou dobu své existence sloužil jako peněžní instituce a zachovával si důstojný a velmi reprezentativní vzhled bez výrazných změn. Objekt je nemovitou kulturní památkou, leží v ochranném pásmu městské památkové zóny.

Podle starosty chce město zamezit tomu, aby se budova stala předmětem spekulací či majetkem subjektů, které nejsou způsobilé ji důstojně a citlivě využívat a o kulturní památku řádně pečovat. „Budova si zaslouží, aby byla i nadále veřejně přístupná a také aby mohly její hodnoty být nadále udržovány a trvale veřejně prezentovány,“ konstatoval Stanislav Blaha.

Již v minulosti sídlo Komerční banky generovalo dopravní zátěž individuální automobilovou dopravou z řad klientů i zaměstnanců banky. Tato potřeba byla z části pokryta garážovým stáním u objektu a zpevněnou plochou pro parkování na přiléhajících pozemcích v areálu banky. Aktuálně je zde k dispozici 21 parkovacích míst včetně garážových stání. Parkovací kapacity na pozemcích v areálu objektu lze vhodnými úpravami navýšit o nejméně 12 parkovacích míst. Mimo veřejně přístupné komunikace tak bude možné řešit parkování služebních vozidel úřadu, čímž se uvolní část parkoviště na Komenského náměstí pro veřejné parkování. V areálu objektu bude dostatečná rezerva pro parkování vozidel přímo spojených s činností odboru dopravních a správních agend, zejména v oblasti registru vozidel a autoškol. Samozřejmě část klientů bude nadále moci využívat veřejná parkovací místa v okolí objektu. Z velkokapacitních parkovišť je nejblíže parkoviště u nádraží ČD.

Město budovu koupí ještě letos, odhadem do konce měsíce března. V dalším období potom město plánuje nutné úpravy budovy i přilehlých prostor.