Celkové náklady dosáhly necelých 64 milionů korun. Uspořené finanční prostředky proti plánu se využívají na běžnou silniční údržbu a budou mít pro motoristy dlouhodobější efekt.
Dnem 31. března vždy končí zákonem stanovené období zimní údržby silnic a silničáři bilancují. Uplynulé zimní období se zařadilo průběhem počasí mezi tři nejmírnější v historii ŘSZK (od r. 2001). Podle statistiky výjezdů sypačů, pluhování a posypu byla o něco slabší již jen zima 2013/2014, předtím byla co do výkonů srovnatelná ještě mírná zima 2006/2007. Výkony silničářů nyní zůstaly poměrně hluboko pod průměrem posledních pěti let.
Pokud jde o uplynulou zimní sezonu, největší výkony zimní údržby silnic byly na krajských silnicích zaznamenány v měsíci lednu. Podle rozdělení kraje na čtyři okresy měl největší potřebu zimních zásahů silničářů okres Vsetín, nejméně se pluhovalo na Zlínsku a nejméně posypových materiálů se spotřebovalo na Kroměřížsku.
„Mírné počasí v letošní zimě se pozitivně projevilo na stavu našich vozovek. Evidujeme mnohem méně výtluků a poruch, než je v tomto období obvyklé. Od začátku roku byly navíc provedeny práce, které se většinou realizují až na jaře – výměny dopravních značek, osazení svodidel a zábradlí, pročištění příkop a propustků, údržba silniční zeleně. Finanční objem těchto prací, realizovaných v uplynulých třech měsících, je 41 milionů korun, tedy zhruba stejně, kolik stála v tomto období i zimní údržba,“ komentoval letošní výsledky zimní údržby silnic ředitel ŘSZK Bronislav Malý.