Parkovací kapacity jsou nedostačující
Náměstí a centrum Valašského Meziříčí je hojně navštěvované nejen během kulturních akcí, ale v průběhu celého roku. Dokládá to i sčítání dopravy, které si vedení města nechalo zpracovat.
„Z těchto dat vyplývá, že z ulice Sokolská směrem do centra odbočí každý týden přes 20 tisíc převážně osobních automobilů. Ty v drtivé většině potřebují někde zaparkovat, avšak kapacita největšího parkoviště na Poláškově ulici je pouze 87 vozidel, což je nedostačující,“ nastínil problematiku starosta Robert Stržínek.
Moderní parkovací dům
Jako řešení se podle starosty Stržínka nabízí stavba nového parkovacího domu, který by mohl vzniknout právě na místě současného parkoviště.
„Abychom získali co nejlepší návrh budoucí podoby této stavby, oslovili jsme uznávaného českého architekta Zdeňka Fránka, který je mimo jiné autorem studií parkovacích domů v Dolních Břežanech, Plzni nebo Karlových Varech,“ řekl Stržínek.
3 podlaží, 189 parkovacích míst
Podle architektonického návrhu by měl vzniknout třípodlažní objekt, který nabídne až 189 parkovacích míst.
„Nový parkovací dům využijí nejen návštěvníci a klienti obchodů a institucí v centru našeho města, ale sloužit by měl také obyvatelům přilehlého sídliště. Jeho podobu i umístění jsme navíc konzultovali s majiteli sousedních nemovitostí a také památkáři,“ přiblížil návrh Stržínek.
I když se ve studii počítá primárně s vjezdem a výjezdem z parkovacího domu na ulici Poláškova, radnice pracuje také s další variantou.
„Tou je napojení vjezdu do parkovacího domu přímo z ulice Sokolská. Ze sčítání dopravy totiž vyplývá, že v průměru 12 tisíc vozidel týdně odbočuje ve směru od kruhového objezdu U Panáčka do centra města. Díky tomuto napojení bychom dokázali značnou část dopravy směřovat přímo k parkování v novém objektu,“ vysvětlil Robert Stržínek.
Dvě varianty fasády
Nosnou konstrukci parkovacího domu mají tvořit železobetonové sloupy a stropy. Fasáda je navržena ve dvou variantách, a to buď přírodní s modřínovými kulatinami různých průměrů, nebo ze subtilních betonových říms, které reflektují okolní zástavbu. Střecha bude plochá, osázená zelení.
„Díky této studii jsme získali jasnější představu o tom, jak bude nový parkovací dům vypadat. Stále jsme však na začátku. Nyní je před námi vyhlášení výběrového řízení na dodavatele projektové dokumentace, který by měl celou stavbu připravit až po realizační dokumentaci,“ uzavřel Stržínek.
Odhadované náklady aktuálně činí 250 milionů korun.
Zajímá vás aktuální dění ve Zlínském kraji? Více zpráv najdete na webu zlin.cz.