V Hulíně se nedá vkládat hotovost na bankovní pobočce. Radnice se snaží zajistit náhradu

Ilustrační foto (Foto: Zlin.cz)
HULÍN – Česká spořitelna zrušila pokladnu na pobočce v Hulíně. Radnice, občané a podnikatelé tak přišli o možnost zde ukládat peněžní hotovost na účty a musí s ní cestovat do jiných měst, nejčastěji do Kroměříže, což znamená velkou komplikaci. Server Zlin.cz o tom informoval mluvčí hulínské radnice Zdeněk Dvořák.

Město Hulín proto požádalo Českou spořitelnu o instalaci bankomatu, který umožňuje i vklady hotovosti, jednání však byla neúspěšná. S žádostí o zřízení tohoto bankomatu se nyní obrátilo na Komerční banku.

Zrušení pokladny, ke kterému došlo koncem června, zdůvodnila Česká spořitelna snahou provádět většinu finančních transakcí bezhotovostně, za co největšího omezení styku jejich zaměstnanců s hotovostí. „Probíhající pandemie koronaviru náš záměr jednoznačně potvrdila. S ohledem na zdraví nejen našich klientů, ale i našich zaměstnanců, a v souvislosti s doporučeními státních institucí vyplývá, že právě v této době je nezbytné, aby se styk s hotovostí co nejvíce omezil. A to z jednoho prostého důvodu – aby se tím zamezilo velkému riziku přenosu virů a bakterií,“ sdělila písemně hulínské radnici Veronika Horelicová z oddělení péče o klienty České spořitelny.

Podle radnice je uzavření pokladny komplikací, která značně snižuje komfort klientů České spořitelny v Hulíně, mezi které i město Hulín patří. „Velká část našich občanů pořád ještě řeší platby místních poplatků hotovostí přímo na pokladně na městském úřadě, teď v létě nám navíc k místním poplatkům přibyla ještě tržba z městského koupaliště. Dosud jsme mohli využívat pro odvedení hotovosti pokladnu zdejší pobočky České spořitelny, což už nyní nejde. Vybranou hotovost musíme vozit na pobočku do Kroměříže, a to minimálně dvakrát týdně. V době, kdy se snažíme šetřit náklady, nám tento postup připadá velmi nehospodárný,“ konstatovala Zuzana Balcárková, vedoucí Odboru finančního městského úřadu v Hulíně.

Tržbu musí nyní převážet do Kroměříže i občané a také drobní podnikatelé z Hulína. Pro ně uzavření pokladny znamená další problém: v případě potřeby rozměnit větší bankovky s nimi musí do pobočky České pošty, která se, na rozdíl od České spořitelny, nachází mimo centrum města.

Vzhledem k potřebám občanů a samosprávy se radnice obrátila na vedení České spořitelny s žádostí, aby v Hulíně nechala instalovat bankomat, který umožňuje nejen výběr hotovosti, ale také její vklad. Žádost však byla zamítnuta, s odůvodněním, že při očekávaném počtu maximálně šesti vkladů za den se tato instalace bankovnímu domu nevyplatí.

Po této reakci se radnice obrátila s žádostí o instalaci vkladového bankomatu na Komerční banku. Ta má nyní v Hulíně pouze výběrní automat. „Vkladový bankomat by občané a zejména drobní podnikatelé jako náhradu této služby určitě využívali. Myslím si, že Hulín je poměrně velké město na to, aby ze strany některého z peněžních ústavů byla takováto triviální bankovní služba jeho občanům zajištěna. Věříme, že nám Komerční banka vyjde vstříc,“ prohlásil Roman Hoza, starosta města. 

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x