V úterý 21. ledna sjel z valníku na nádvoří vozového depa DSZO ve Zlíně elektrobus Škoda 34 BB. Jde o historicky první elektrobus, který se stane součástí vozidlové základny zdejšího dopravního podniku (již zde nedávno fungoval po krátkou dobu jiný elektrobus – zapůjčený, předváděcí). „Kupujeme první elektrobus, abychom si důkladně ověřili ve svém vlastním provozu jeho vlastnosti a mohli se zodpovědně rozhodnout, jestli by se tato vozidla mohla stát v budoucnu součástí našeho vozového parku ve větším počtu a mohla být v naší síti efektivně nasazována,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.
V polovině února 2020 se ve Zlíně objevil také nový článkový trolejbus Škoda 35 Tr, první 18metrový trolejbus, který je vybaven trakčními bateriemi a ujede s jejich akumulovanou elektrickou energií až 10 kilometrů mimo trolejové vedení. Trolejbus je označen evidenčním číslem 414.
Obě vozidla dodala do Zlína Škoda Electric Plzeň. Protože však jde o prototypy vozů, pracovníci výrobce na nich ještě odstraňují drobné závady a dolaďují některé technické detaily, trolejbus ještě čeká na potřebné schválení Drážním úřadem. Než bude vše vyřízeno, zůstávají obě vozidla MHD v majetku výrobce a ve Zlíně a Otrokovicích se vydávají na zkušební jízdy bez cestujících. U trolejbusu se předpokládají také ověřovací jízdy s cestujícími, než bude vozidlo schváleno pro trvalý standardní provoz.
„Protože jsme ještě nová elektrovozidla plně nepřevzali, nezveřejňujeme o nich pro média ani technické podrobnosti. Až bude přejímka vozů úspěšně ukončena, plánujeme pro novináře zvláštní tiskovou konferenci i s předváděcí jízdou,“ prozradil ředitel DSZO.