Valašské Meziříčí buduje první cyklokoridor

Foto: MěÚ Valašské Meziříčí
VALAŠSKÉ MEZIŘÍČÍ – První cyklokoridor buduje v Palackého ulici Valašské Meziříčí. Je v délce asi 1,5 kilometru a vybudování stojí skoro 150 tisíc korun, řekla serveru Zlin.cz Veronika Davidová z valašskomeziříčské radnice.

Cílem koridoru je větší bezpečnost pro cyklisty i řidiče motorových vozidel a zlepšení dopravní infrastruktury. „Dodavatel aktuálně dokončuje nástřik 200 piktogramů po obou stranách silnice. Poslouží jako upozornění pro řidiče, že se nachází na komunikaci se zvýšeným pohybem cyklistů,“ uvedla Davidová.

Cyklokoridor má být hotový do konce týdne a povede ulicí Palackého v délce asi 1,5 kilometru. „Jedná se o průlomové řešení cyklodopravy v našem městě, neboť umožňuje bezpečné řešení pro všechny účastníky silničního provozu v lokalitách, kde není možné vytvořit pruh pro cyklisty či rovnou cyklostezku. Proto chceme v budování cyklokoridorů na území Valašského Meziříčí pokračovat také v příštím roce. Věřím, že i tento způsob podpory cyklodopravy přispěje k jejímu většímu využívání a alespoň částečně uleví našemu městu od enormní dopravní zátěže,“ uvedla místostarostka Zdislava Odstrčilová.

Za vybudování prvního cyklokoridoru zaplatí radnice bezmála 150 tisíc korun. V budoucnu se počítá s jeho napojením od okružní křižovatky „u balíren“ na plánovaný společný pás pro cyklisty a chodce na ulici Sokolská, který bude pokračovat k centru města, a také na hojně využívanou cyklostezku Bečva.

Cyklokoridor bude sloužit jako připomínka zvýšeného pohybu cyklistů, kterým tím nevznikají žádná další práva. „Cyklokoridor upozorňuje řidiče na společné užívání prostoru s cyklisty a nabádá je k opatrnosti. Při běžném provozu se zde tak mohou jízdní kola a motorová vozidla vzájemně bezpečněji míjet,“ vysvětlil smysl nového dopravního značení na ulici Palackého Jan Camfrla, ředitel Městské policie Valašské Meziříčí. „Řidiči by se měli vždy držet nalevo od piktogramů a podél cyklistů projíždět ohleduplně a se zvýšenou opatrností. Stejně tak cyklisté nesmí svou jízdou řidiče omezovat. Měli by se pohybovat jen po vyznačených piktogramech a v případě, že potřebují odbočit, se musí vždy ujistit, že nikoho za sebou ani před sebou neohrozí,“ dodal Camfrla.