Nejhorší situace byla na komunikacích vedoucích z Prostřední Bečvy na Pustevny a z Velkých Karlovic ke státní hranici se Slovenskem.
„Jízda po tomto povrchu byla pro motoristy náročná, vozidla včetně autobusů se při průjezdu silně otřásala,“ informovalo Ředitelství silnic Zlínského kraje na svém webu.
Vzhledem k tomu, že se jedná o oblast spadající pod CHKO Byskydy, nesmí silničáři v těchto místech silnice ošetřovat chemicky, ale jen posypem inertními materiály.
„I když to znamená zvýšené náklady, rozhodli jsme se reagovat na požadavky obcí i dopravců a souhlasili jsme, aby SÚS Valašska objednala pro rozbití ledu a vyčištění povrchu vozovek speciální ledořez,“ informoval ředitel ŘSZK Bronislav Malý.
Běžná technika, kterou v kraji používají organizace Správa a údržba silnic, totiž na odstraňování ledové vrstvy na vozovce nestačí.
„Ledořez je zvláštní silničářské zařízení s tvrdými ocelovými noži, které rozrušují vrstvu ledu na vozovce. Rozbitý led lze potom radlicí shrnout k okraji komunikace,“ upřesnilo ŘSZK.
Ledořez si ŘSZK objednalo u firmy Milata Technology, která má sídlo v okrese Frýdek-Místek.
„Nasazení ledořezu bylo úspěšné a stav uvedených silnic na severovýchodě Zlínského kraje se podstatně zlepšil,“ dodali silničáři s tím, že náklady vyšly na necelých 200 tisíc korun.