Krajská příspěvková organizace Ředitelství silnic Zlínského kraje dá letos na obnovu dopravního značení 6,5 milionu korun. „Dělicí čáry se aplikují na silnicích s větším dopravním významem. Již nyní to jsou všechny silnice II. třídy a zhruba 30 procent silnic III. třídy. Ze všech krajských silnic, což je asi 1 760 kilometrů, má středovou dělicí čáru 912 kilometrů silnic,“ uvedl náměstek hejtmana Pavel Botek.
V roce 2001, kdy kraje získaly do vlastnictví silnice II. a III. třídy od státu, mělo podle něj ve Zlínském kraji dělicí čáru jen 436 kilometrů těchto silnic. „Pro řidiče je to někdy nepříjemné, když se setkají s mechanismy a skupinou pracovníků, kteří obnovují vodorovné dopravní značení. Ale jsou to nutné práce na údržbě silniční sítě pro zajištění větší bezpečnosti provozu. Prosíme motoristy o ohleduplnost, snížení rychlosti a zvýšenou pozornost,“ řekl ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.
Podnik letos obnoví nástřiky dělicích nebo vodicích čar na silnicích II. a III. třídy v délce asi 396 kilometrů a také přechody pro chodce, dopravní stíny, šipky a označení jízdních pruhů před křižovatkami. U vodorovného dopravního značení se používají dvě hlavní technologie, a to nástřik reflexní jednosložkovou barvou, nebo pokládka vrstvy trvanlivého plastu. „Nástřiky barvou na přechodech pro chodce musíme obnovovat každý rok, dopravní stíny a šipky vydrží zpravidla tři roky. Plast je trvanlivější, jeho obnova je potřebná obvykle po pěti letech,“ upřesnil provozně-technický náměstek Ředitelství silnic Radek Berecka.