Ve Zlínském kraji se dočká obnovy skoro 400 kilometrů vodorovného značení

Ilustrační foto (Foto: Zlínský kraj)
ZLÍNSKÝ KRAJ – Skoro 400 kilometrů silnic nižších tříd se letos dočká ve Zlínském kraji obnovy vodorovného dopravního značení. Specializovaná firma přestříkává středové dělicí i okrajové vodicí bílé čáry od července do konce listopadu, plošné vodorovné dopravní značení obnovuje už od června, řekla serveru Zlin.cz mluvčí Zlínského kraje Adéla Kousalová.

Krajská příspěvková organizace Ředitelství silnic Zlínského kraje dá letos na obnovu dopravního značení 6,5 milionu korun. „Dělicí čáry se aplikují na silnicích s větším dopravním významem. Již nyní to jsou všechny silnice II. třídy a zhruba 30 procent silnic III. třídy. Ze všech krajských silnic, což je asi 1 760 kilometrů, má středovou dělicí čáru 912 kilometrů silnic,“ uvedl náměstek hejtmana Pavel Botek.

V roce 2001, kdy kraje získaly do vlastnictví silnice II. a III. třídy od státu, mělo podle něj ve Zlínském kraji dělicí čáru jen 436 kilometrů těchto silnic. „Pro řidiče je to někdy nepříjemné, když se setkají s mechanismy a skupinou pracovníků, kteří obnovují vodorovné dopravní značení. Ale jsou to nutné práce na údržbě silniční sítě pro zajištění větší bezpečnosti provozu. Prosíme motoristy o ohleduplnost, snížení rychlosti a zvýšenou pozornost,“ řekl ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.

Podnik letos obnoví nástřiky dělicích nebo vodicích čar na silnicích II. a III. třídy v délce asi 396 kilometrů a také přechody pro chodce, dopravní stíny, šipky a označení jízdních pruhů před křižovatkami. U vodorovného dopravního značení se používají dvě hlavní technologie, a to nástřik reflexní jednosložkovou barvou, nebo pokládka vrstvy trvanlivého plastu. „Nástřiky barvou na přechodech pro chodce musíme obnovovat každý rok, dopravní stíny a šipky vydrží zpravidla tři roky. Plast je trvanlivější, jeho obnova je potřebná obvykle po pěti letech,“ upřesnil provozně-technický náměstek Ředitelství silnic Radek Berecka.