Soutěž na jednotný vizuální styl města vyhrálo ze sta přihlášených studio ReDesign, přičemž autoři návrhu byli přítomni na samotné prezentaci veřejnosti. „Výtvarné prvky, které se promítají do vizuálního stylu, mají svoje těžiště v místním prostředí, ať už se jedná o barevné stužky lidových krojů, neoslovanské dekorativní reliéfy či exteriéry/interiéry lidové architektury. Samotné písmeno R, které je dominantním nositelem vizuálního jazyku, má „vykročenou nožku“, což působí hravě, vesele a především signifikantně,“ uvedli autoři návrhu ze studia ReDesign.
Barevná škála, která bude využívána v jednotné vizuální identitě města, se skládá z tmavě modré, červené, azurové, zelené a růžové. V případě logotypu budou užívány dvě verze, první, zkrácená, pouze Rožnov pro veškeré marketingové a propagační aktivity – ať už inzerce, plakáty či turistické brožury. Celé logo Rožnov pod Radhoštěm je určeno pro administrativní činnosti – oficiální dopisy, vizitky, formuláře či administrativní listiny. Na oficiální představení veřejnosti proběhla laická i odborná diskuze nad unikátností loga či jeho praktického využití.
„Veřejnost, která dorazila na představení vizuálního stylu, pokládala odborné dotazy a podněty, které jsme od občanů obdrželi byly často opodstatněné. V následujících týdnech zveřejníme návrhy účastníků z druhého kola, tak aby se i občané mohli podívat, z jakých návrhů vybrala odborná komise ten vítězný. Věřím, že si občané brzy na nový vizuální styl zvyknou a vezmou ho za svůj. Aktuálně se dopracovává grafický manuál, tak abychom mohli nový vizuál začít aktivně zapracovávat do komunikace města,“ dodal Martin Beníček, vedoucí kultury a cestovního ruchu.
Zájemci mohou zhlédnout ukázku nového vizuálního stylu v Turistickém informačním centru na Masarykově náměstí.