Přestavba vlakového nádraží a s ní související investice, do nichž plánuje Správa železnic investovat téměř dvě a půl miliardy korun, má odstartovat v září letošního roku a skončit v závěru roku 2024. Dojde během ní mimo jiné k redukci současného kolejiště a jeho směrové úpravě tak, aby mohla být zřízena zastřešená bezbariérová nástupiště. Současnou výpravní budovu, kterou čeká demolice, nahradí moderní dopravní terminál. Ten bude integrovat železniční dopravu s autobusovou a ostatní silniční. Z toho důvodu dojde k přesunu autobusového nádraží do těsného sousedství dopravního terminálu a vyroste zde také pětipatrový parkovací dům s kapacitou 300 stání. Vjezd i výjezd z něj povede po nové komunikaci, která se napojí na ulici Nádražní v místě nové okružní křižovatky u polikliniky.
„Město společně se Správou železnic, Ředitelstvím silnic Zlínského kraje a dalšími zainteresovanými organizacemi řeší v části přednádražního prostoru především přesun autobusového nádraží, narovnání Nádražní ulice či stavbu okružní křižovatky u polikliniky. Pracovní schůzky probíhají každý týden a koordinuje se na nich v této chvíli například etapizace a provázanost stavebních prací v návaznosti na samotnou přestavbu železniční stanice,“ uvedl starosta Jiří Růžička
Současně pokračují i jednání o přeměně zanádražního prostoru – lokality bývalé Delty, Lapače a části Rokytnice. Tento prostor má být s dopravním terminálem, nástupišti, ale také podzemním parkovištěm ve Smetanově obchodní galerii, propojen podchodem vedoucím pod kolejištěm. Vyústí v areálu bývalé Delty, kde plánuje město stavbu záchytného parkoviště. Soukromý investor pak připravuje v jeho sousedství rezidenční bytovou a komerční výstavbu. „Areál bývalé Delty bude propojen se silnicí I/69, tedy výpadovkou na Zlín, komunikací a novým mostem, který vybuduje Správa železnic. Sníží se tím dopravní zatížení ulice Na Dolansku,“ přiblížil starosta a dodal: „V sousedství polyfunkční budovy Kotovo se tato nová komunikace napojí na silnici I/69 prostřednictvím okružní křižovatky. Ta je součástí stavby zvané Rampa Mostecká, jejímž investorem je Ředitelství silnic a dálnic České republiky.“
Změny se dočká i prostor železničních přejezdů na ulicích U Křivačkárny a Štěpánská. „Oba budou uzavřeny a nahrazeny jedním podchodem. Ulice U Křivačkárny a Štěpánskou pak propojí nová silnice s chodníkem vedoucí podél železnice,“ řekl starosta.
Město nyní pracuje na přípravě svých investičních záměrů, které navazují na přestavbu vlakového nádraží. „Na výkupy pozemků kolem nádraží je vyčleněno přes 18 milionů korun a dalších 12 milionů pak na přípravu projektové dokumentace rekonstrukce přednádražního a zanádražního prostoru,“ uzavřel starosta Růžička.