Vsetínskou MHD čekají novinky, cena jízdného se ale nezmění

Ilustrační foto (Foto: MěÚ Vsetín)
VSETÍN - Městskou hromadnou dopravu (MHD) ve Vsetíně čeká od 1. ledna 2021 řada změn, jejichž cílem je zajistit její větší atraktivitu pro cestující. Serveru Zlin.cz to oznámila mluvčí města Jana Raszková.

„Všechny změny v MHD připravujeme s cílem, aby lidé při přepravě na území Vsetína preferovali hromadnou dopravu před osobní automobilovou a snížila se tak dopravní zátěž zejména v centru města,“ vysvětlil starosta Jiří Růžička.

Od nového roku by tak podle něj mělo dojít například k navýšení počtu autobusových spojů. „Ty pojedou v takzvaném taktovém režimu, tedy v pravidelných intervalech. Na nejužívanějších linkách v pracovních dnech například každých patnáct minut během špičky a každých 30 minut mimo ni. Na méně vytížených linkách by měly autobusy jezdit v pracovní dny každou hodinu,“ zmínil starosta některé příklady.

Další změnou prošla organizace samotných linek. „Všechny budou protínat dva přestupní uzly, kterými jsou Dolní náměstí a autobusové nádraží. Cestujícím tak usnadníme přestupy mezi jednotlivými linkami. Čekací doba v těchto uzlech by se měla pohybovat v rozmezí pěti až deseti minut. V důsledku uvedeného zavádíme přestupní jízdné s třicetiminutovou platností,“ upřesnil starosta Růžička a pokračoval: „Dále dojde k přečíslování linek a aktualizaci názvů celkem 28 zastávek. Prosím proto v této souvislosti cestující o zvýšenou pozornost.“

Do konce října mohli obyvatelé města připomínkovat návrh jízdních řádů. „Rádi bychom k návrhu jízdních řádů uspořádali také veřejné projednání. Uskuteční se ale jen v případě, že to koronavirová situace dovolí. O případném termínu konání budeme operativně a včas informovat,“ dodal starosta.

Ten připomněl i další novinku pro cestující MHD. „Od nového roku vyjede na všechny linky MHD 14 nových nízkopodlažních autobusů. Díky pohonu na stlačený zemní plyn bude jejich provoz ekologičtější,“ doplnil starosta s tím, že všechny zmíněné plánované změny v provozu MHD nebudou mít dopad na cenu jízdného. Ta zůstane zachována na současné úrovni. „Ačkoliv počítáme s navýšením počtu najetých kilometrů ze současných 630 tisíc ročně na zhruba 800 tisíc, tedy o 27 procent, mělo by město doplácet na provoz MHD díky jeho zefektivnění jen zhruba o 16 procent více. Ze současných 15,5 milionu korun ročně očekáváme nárůst na zhruba 18 milionů,“ uzavřel Jiří Růžička.