Začala stavba dálnice D55 mezi Starým Městem a Moravským Pískem

Foto: zlin.cz
STARÉ MĚSTO - Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výstavbu dálnice D55 v úseku Staré Město – Moravský Písek. S již zahájenou částí mezi Babicemi a Starým Městem se nyní bude pracovat na souvislém sedmnáctikilometrovém úseku.

Dálniční úsek nahradí kapacitně silnici II. třídy číslo 427 a odvede tranzitní dopravu z obce Nedakonice. Dálnice kapacitně uleví i jiným obcím. Těžká nákladní doprava už nebude využívat silnici I/55, která je protíná.

Po dokončení tohoto úseku a úseku mezi Babicemi a Starým Městem to bude znamenat výrazné odlehčení automobilů na západní straně Starého Města. Největší přínos to paradoxněbude pro obce, přes které ten úsek vůbec nevede – pro Uherské Hradiště, Kunovice, Ostrožskou Novou Ves a Uherský Ostroh, uvedl starosta Starého Města Kamil Psotka.

Zahájení této důležité strategické stavby si nenechal ujít ani hejtman Zlínského kraje Radim Holiš.

Jsme kraj, do jehož technické infrastruktury stát příliš velké množství peněz nedává, takže každá započatá stavba je pro kraj důležitá a pomůže dopravě na celém území kraje. Nutně to potřebujeme, abychom dopravu zrychlili a abychom nestáli v kolonách ve městech, které jsou momentálně přehlcené automobily, řekl Radim Holiš.

Dálnice D55 vytvoří důležitou komunikaci, která propojí sídelní oblasti střední, jihovýchodní a jižní Moravy. Na Hodonínsku bude mít taková čtyřpruhová komunikace historickou premiéru.

Je to nezbytná stavba. Když jedeme přes Strážnici, Petrov, Veselí, Moravský Písek, Bzenec, je vidět , jak jsou ty obce přetížené. Pokud nechceme, aby se vylidňovalo kvůli nepříznivým životním podmínkám, a to ovzduší i doprava jsou, musíme tuto stavbu vyřešit. Pořád se odvolávalo na to, že největším problémem je chráněné území Bzenecká Doubrava. Jsem přesvědčená, že umíme najít kompenzační opatření tak, aby příroda příliš neutrpěla a hlavně aby netrpěli lidé, vyjádřila se ke stavbě senátorka za Hodonínsko Anna Hubáčková.

Cena tohoto úseku stavby přesáhne dvě miliardy a zprovoznění se předpokládá v roce 2024.

Celá D55 spojí Olomouc a Zlín a u Břeclavi bude napojena na dálnicí D2.