Podzimní část období zimní údržby krajských silnic, tedy od září do konce prosince, představovala v uplynulém roce ve výkonech 25 433 kilometrů pluhování, 35 140 kilometrů posypu, spotřebu 2 098 tun soli a 2 835 tun inertních posypových materiálů. Průměrné hodnoty stejných položek předchozích pěti let jsou: 18 271 km / 42 121 km / 1 836 t / 3 667 t.
Za uvedené výkony podzimní části zimy zaplatilo Ředitelství silnic Zlínského kraje aktuálně 26,497 milionu korun. Průměr předchozích pěti let činil 26,386 milionu korun.
„Když posuzujeme celý kalendářní rok 2021, tedy včetně zimní údržby za leden až březen, byl uplynulý rok výrazně náročnější než průměr předchozích pěti či deseti let. Výkony i náklady proti průměrům minulých let narostly,“ uvedl ředitel ŘSZK Bronislav Malý.
Do cen se kromě toho bude ve stále větší míře promítat také vysoká inflace a výrazné zdražování některých materiálů. „Dostáváme se do situace, že hrozí omezování letních údržbových prací na krajských silnicích v roce 2022,“ dodal Bronislav Malý.
Z tohoto důvodu Ředitelství silnic Zlínského kraje již nyní požádalo Zlínský kraj o navýšení příspěvku na provoz, a to o 70 milionů korun.