BARUM RALLY ZLÍN – Green Rally 2022 a EURO CAR Zlín

Jak nejlépe prezentovat kvality nového modelu Volkswagen ID.5 GTX než automobilovým závodem. V rámci 51. ročníku Barum Czech Rally Zlín 2022 se již popáté uskutečnil vložený závod Green Rally.

Rozdíl mezi těmito závody je ihned jasný snad každému. Zatímco Barumku absolvují profesionální jezdci se speciálními vozy, Green Rally je určena především pro sériové elektrické a hybridní automobily, jejichž posádky jsou především hobby jezdci, motorističtí novináři, ale najdou se i jezdci, kteří se těmto závodům věnují naplno.

Do 5. Green Rally 2022, která se uskutečnila v termínu 26. – 28. 8. 2022, odstartovala také posádka MPL stavebniny s.r.o. s podporou dealerství EURO CAR Zlín a to s nejsilnějším vozem, který byl pro tento účel zapůjčen přímo importérem značky Volkswagen. Rudý vůz VW ID.5 GTX byl poskytnut jezdcům z naší partnerské společnosti MPL stavebniny k prověření jeho kvalit a možnosti zařazení do flotily této společnosti. Za volant tak usedl Roman Hrabal, kterého navigoval jeho dlouholetý kamarád a kolega Daniel Matějka. A protože reprezentovali dvě významné společnosti, pojmenovali tak i tým, jenž nesl název MPL stavebniny powered by EURO CAR Zlín.

O prolog Green Rally se postarala věhlasná páteční divácká speciálka přímo ulicemi krajského města Zlín. Jelikož se jednalo o plně uzavřenou trať, mohla naše posádka hned v úvodu plně využít kvalit jejich vozu. Po celou dobu se držela těsně za konkurenčním vozem, který však po trati vedl zkušený závodník. Fakt, že Roman vůz v žádném případě nešetřil, byl umocněn mírným kouřem od brzd, který byl patrný po dojetí do cíle speciálky.

V sobotu, lehce po polední, se naše posádka vydala vstříc prvním soutěžním kilometrům. I když se řadili spíše mezi hobby účastníky, nebyli nijak vedením rally ušetřeni a museli absolvovat trať dle tištěného itineráře a v předem předepsaných časech, které byly kontrolovány prostřednictvím jízdního výkazu profesionálními časoměřiči. Měřený úsek RZ Březová zvládli jen s minimální odchylkou oproti ideálnímu času a v ostatních disciplínách a testech si vedli také skvěle. Roman s Danielem tak plnili předem daný cíl, kdy nechtěli vozu nijak ublížit a přesto jet svižně. Po sobotní etapě jejich VW ID.5 GTX figurovalo na skvělé páté příčce mezi plně elektrickými vozy s šestibodovou ztrátou na medailové umístění.

V nedělní etapě si však naše posádka vybrala nováčkovskou daň. Na uzavřené trati RZ Maják to bylo ještě dobré, avšak tato část musela být nakonec zrušena, protože do tratě vjel k divákovi sanitní vůz a trať byla zablokována. Zbytek tratě byl složen především ze slalomových testů a úkolů, které prověřily funkčnost vozů. Bohužel se Romanovi s Danielem nepodařilo vypnout jednoho z bezpečnostních asistentů a ten je mezi kužely nakonec i zradil. „V běžném provozu je to jistě skvělá věc a oceňuji, když vás vozidlo upozorní na překážku a pak samo zastaví v bezpečné vzdálenosti. Ale tady nás to zradilo a my nedokázali plnit testy obratnosti dle zadání a posbírali jsme velké penalizace,“ nechal se slyšet Daniel, „příště si na to dáme pozor.“

A jaké je tedy resume posádky?  I když Roman i Daniel šli do závodu se skepsí vůči elektromobilům, nakonec byli oba překvapení, jak dokáže být dvouapůltunové ID.5 GTX rychlé a obratné, aniž by jakkoliv utrpělo pohodlí posádky. Překvapeni byli také dojezdem vozu, kdy i přes nestandardní zacházení s plynovým pedálem, zbývalo dostatek energie i pro mnohem delší závod. Dokonce natolik, že je ostatní posádky spíše brzdily, protože museli energii šetřit. Oba tak hodnotí celou tuto zkušenost jako skvělý adrenalinový a obohacující zážitek. Daniel se ukázal býti skvělým navigátorem, přičemž mu na rozdíl od jiných stačil pouze chytrý telefon a nepotřeboval ani tablet nebo počítač. Roman zase naopak vzorně naslouchal tomu, co mu Dan říká. Ani jednou se nepohádali a pracovali jako skutečný profesionální tým. Vzájemnou spolupráci tak hodnotí na jedničku. Stejně tak hodnotíme za EURO CAR Zlín a společnost MPL stavebniny s.r.o. účast na těchto závodech a věříme, že nešlo o náš poslední ročník závodů.

Společnosti MPL stavebniny s.r.o., v čele s panem Hrabalem a Matějkou tímto moc děkujeme za vzornou reprezentaci a už nyní vyhlížíme další ročník, kterého se budeme s radostí účastnit! ?

EURO CAR Zlín & MPL stavebniny s.r.o.