Chatbot Neelz se chystá na pilotní projekt

Chatbot Neelz, který má pomáhat místním i nově příchozím obyvatelům Zlínského kraje, je téměř hotov, a to díky dvoudennímu hackathonu, na němž soutěžící týmy Neelzovi programovaly potřebné funkcionality. Finální řešení, které porotu zaujalo svou praktičností a funkčností, dodal vítězný tým Horylesy ve složení Miroslav Dysek (developer), Ondřej Horylesy (koncepce, design a architektura) a Jakub Bareš (expert na LLM). Pilotním projektem, do něhož bude Neelz nasazen, je nové Expat centrum, které v kraji začne fungovat na konci října a bude pomáhat nově příchozím odborníkům.

„Naprogramování Neelze nebylo snadným úkolem. Nejlepší řešení muselo být nejen uživatelsky přívětivé a relevantní, ale také umět rozlišit, na co odpovídat, čemu se vyhnout a s nadhledem zvládnout i nečekané výzvy typu „udělej kotoul“! To vše vítězný řešitelský tým zvládl a pomohl nám tak udělat další krok na cestě k tomu, aby Neelz reálně pomáhal všem generacím obyvatel ve Zlínském kraji. Jeho implementace do Expat centra je jen prvním krokem k jeho širokému nasazení,“ uvedl Petr Kubíček, ředitel strategického úseku krajské rozvojové agentury ZRIA, která má projekt chatbota na starosti.

Neelz bude v Expat centru pomáhat příchozím obyvatelům zorientovat se v regionu, řešit složité administrativní záležitosti, najít vhodné bydlení, lékaře a podávat další praktické informace, které jsou nezbytné pro hladkou adaptaci.

„Spolu s Miroslavem Dýškem a Jakubem Barešem jsme za necelé dva dny vyvinuli OpenAI chatbota na míru pro expaty ve Zlínském kraji. Přestože jsem primárně designér, celý život experimentuji s čímkoli, na co narazím. Právě tyto zkušenosti se vyplatily – podařilo se nám úkol nejen dokončit, ale dokonce i zvítězit,“ komentoval výsledky Ondřej Horylesy z vítězného týmu. Průběh a organizaci hackathonu, jehož součástí byly i odborné semináře, ocenili i další účastníci.

„Byl to víkend plný inovací a práce s nejmodernějšími technologiemi. Naším úkolem bylo nasadit chatbota Neelze pro Zlínský kraj a přizpůsobit ho jako asistenta AI, zaměřeného na expaty a turisty. Celý proces byl úžasně podporován a díky tomu jsem si mohl po dlouhé době vyzkoušet reálný AI projekt,“ uvedl další účastník Kivanc Gordu.

Porota při hackathonu posuzovala kvalitu jednotlivých chatbotů na základě testovacích otázek zaměřených na témata stěžejní pro rychlou adaptaci nováčků ve Zlínském kraji. Soutěž spolu se ZRIA pořádalo také Technologické inovační centrum Zlín a Zlínský kraj, členem poroty byl i vítěz soutěže na jméno chatbota Radek Brázdil.

„Chci poděkovat všem soutěžícím týmům i členům poroty. Neelze uvádíme společně v život i díky zapojení veřejnosti, o to více věřím, že bude pozitivně přijat, bude přínosný a využívaný pomocník. Nasazujeme technologie, které mění způsob, jakým u nás ve Zlínském kraji žijeme a pracujeme. Neelz kromě pomoci s adaptací zahraničních odborníků bude již brzy pomáhat také začínajícím podnikatelům v rámci dalšího z našich projektů. A skvělé ohlasy od studentů, manažerů i expatů na zavedení a měsíční fungování služeb Bolt ukazují, jak nadšeně lidé technologie přijímají,“ řekl Petr Kubíček.