Na nebezpečné křižovatce u Bezměrova na Kroměřížsku nastanou změny, v úvahu je i kruhový objezd

BEZMĚROV - Nové dopravní značení, akustické a vizuální brzdy a barevně odlišný drsný povrch by měly zvýšit bezpečnost na nebezpečné křižovatce u Bezměrova na Kroměřížsku, kde v červenci při nehodě zahynuli tři lidé. Mediafaxu to v úterý řekl Ladislav Axler z Krajského úřadu Zlínského kraje.

U Bezměrova se kříží silnice číslo I/47 s přivaděčem na dálnici, kvůli kterému tam Ředitelství silnic a dálnic změnilo přednost v jízdě. „Dvěma hlavními faktory nehodovosti na bezměrovské křižovatce je ilegální předjíždění pomocí odbočovacích pruhů a také psychologická přednost. Přednost v jízdě totiž byla změněna z vesnice na dálnici. Řidiči si přitom podvědomě pamatují desítky let staré uspořádání a nedokážou se naprogramovat na novou přednost v jízdě,“ vysvětlil ve studii nehodovosti na bezměrovské křižovatce Pavel Skládaný z Centra dopravního výzkumu.

Podle něj je několik možností, jak nehodovost snížit. Například odstraněním špatného dopravního značení, přísným dozorem na dodržování omezené rychlosti na hlavní silnici, profrézováním silnice, což by přinutilo řidiče zpomalit až na rychlost 50 kilometrů za hodinu, případně ostrůvek nebo rekonstrukce na malou okružní křižovatku.

Bezměrovskou křižovatku čeká s jistotou změna dopravního značení. „Na vedlejší komunikaci I/47 budou zrušeny odbočovací pruhy vlevo a na hlavní komunikaci odbočovací pruhy zkrátíme. Namísto značky dej přednost v jízdě umístíme u vedlejší komunikace značku stůj a také řidiče upozorníme na změnu přednosti v jízdě akustickou a vizuální brzdou. Za ní bude také barevně odlišný drsný povrch zvaný rogbinda,“ uvedl Ladislav Axler, vedoucí oddělení silničního hospodářství odboru dopravy KÚ ZK.

Doplnil, že ve směru příjezdu od Kroměříže i Brna bude platit omezení rychlosti na 50 kilometrů za hodinu.

„Zda tato opatření zvýší bezpečnost, ukáže až praxe. Zároveň chceme do konce roku nechat vypracovat studii proveditelnosti malé okružní křižovatky. Studie by měla vyřešit, zda lze malou okružní křižovatku na místě postavit jak z prostorového, tak i finančního hlediska,“ řekl provozní náměstek zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic Karel Kočíb.

Za dva a půl roku existence se na bezměrovské křižovatce stalo 32 nehod, z nichž polovina měla následky na zdraví. Při srážce dodávky a osobního vozidla 8. července letošního roku zemřeli na místě tři lidé. Příčinou nehody bylo právě nedání přednosti v jízdě.