Konkrétně půjde o stavbu nové okružní křižovatky v Pohořelicích, přestavbu mostu v obci Hovězí, stavbu nového mostu u Jankovic a v Komárně a rekonstrukci silnice v Trnavě. Práce na těchto stavbách začnou během dubna a května.
Motoristé v Pohořelicích se dočkají vyřešení letitého problému s nevhodnou, nepřehlednou a velmi nebezpečnou křižovatkou v obci. Ředitelství silnic Zlínského kraje zde v letošním roce vybuduje křižovatku novou, okružní. Stavebních úprav se dočkají i navazující úseky silnic tvořících křižovatku, což by mělo zajistit větší bezpečnost silničního provozu. Součástí stavby, jejíž náklady budou 6,910 milionu korun, je i vybudování čtyř zastávkových pruhů pro autobusy. Stavební práce potrvají v době od 16. dubna do 14. července. Rozsah uzavírek je zatím předmětem jednání.
Pracovat se bude i v obci Hovězí, kde se úpravy dočká silnice v prostoru u náměstí a přilehlý most bude přestavěn. Celá stavba musí být koordinována s obecním projektem regenerace náměstí. Stavební práce začnou 2. dubna a mají být ukončeny do 31. října. V termínu od 16. dubna do 24. července bude v místě stavby platit úplná uzavírka. Protože není možné vést objízdnou trasu po silnicích III. třídy a prostorové podmínky neumožňují použití mostního provizoria, je se souhlasem obce navržena objízdná trasa po místních komunikacích v délce 1,2 kilometru. Náklady na stavbu dosáhnou výše 11,026 milionu korun.
Nový most na místě současného vznikne mezi obcemi Traplice a Jankovice na Uherskohradišťsku. „Starý most má silně poškozenou pravobřežní opěru a je zde rozsáhlé poškození mostní izolace, které způsobuje zatékání. Voda následně ničí spodní vrstvy betonu, objevuje se koroze betonářské výztuže a tím se snižuje zatížitelnost mostu. Most nevyhovuje ani svým prostorovým uspořádáním,“ konstatovala Dvorníková. Stavební práce si vyžádají 6,816 milionu korun a potrvají od 2. dubna do 30. července.
Nový most bude letos postaven i v obci Komárno. Současný most, který byl postaven v roce 1940, je ve špatném stavu a vykazuje závažné technické poruchy. V současné době je omezen průjezdní profil na mostě dopravním značením z důvodu snížené únosnosti mostu na 18 tun. Nový most je navržen jako jednopólový šikmý s délkou přemostění pět metrů. Zhotovena bude nosná montovaná ocelová konstrukce o délce 19,71 metru z vlnitého plechu. Stavba mostu, která přijde na 7,816 milionu korun, bude realizována od 1. května do 30. září. Platit zde bude úplná uzavírka ve dnech 2. až 31. července.
V Trnavě na Zlínsku jsou připraveny stavební úpravy silnice procházející obcí včetně jejího odvodnění a stavební úpravy mostu. „Únosnost vozovky je po celé délce pro danou úroveň dopravního zatížení nevyhovující až havarijní,“ poznamenala Dvorníková. Výměnou původního povrchu vozovky z žulových kostek za nový povrch z asfaltového betonu bude nejen zvýšena únosnost vozovky na normové hodnoty, ale i snížena hlučnost v obci. Zúžení a sjednocení šířky vozovky navíc přispěje ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu i chodců. Stavební práce si vyžádají 7,093 milionu korun. Pracovat se začne 2. května a vše by mělo být ukončeno 9. srpna. Stavba je pokračováním rekonstrukce vozovky provedené již v roce 2010 v délce zhruba 400 metrů.