Ve Zlíně přestaly fungovat klasické úřední desky

ZLÍN -  Klasické úřední desky, ve kterých se dokumenty zveřejňovaly tištěnou formou, nástupem července ve Zlíně skončily. Serveru Zlin.cz to sdělil mluvčí magistrátu Zdeněk Dvořák.

Magistrát začal zveřejňovat informace výhradně prostřednictvím interaktivní elektronické úřední desky, která se nachází v podloubí radnice na náměstí Míru.

Zveřejňování prostřednictvím elektronické úřední desky má celou řadu výhod. „Především umožní výrazně šetřit papír. Pro příklad: jen na úřední desce v oknech radnice bylo měsíčně zveřejňováno až 600 listů formátu A4. Přechodem na elektronickou formu zveřejňování jsme také vyřešili dlouholetý problém s místem na úředních deskách, které kapacitně už nestačily,“ prohlásil Jiří Jelínek, vedoucí odboru vnitřní správy magistrátu. Dodal, že uveřejňované dokumenty jsou nadále k přečtení i na webových stránkách města www.zlin.eu v sekci Občan – úřední deska.

Přechod z klasické na elektronickou úřední desku magistrát dlouhodobě připravoval. Zjišťoval si mimo jiné i zkušenosti z jiných měst, která už na tento způsob zveřejňování přešla, v předstihu také nechal do podloubí radnice nainstalovat elektronickou úřední desku. Lidé tak měli možnost se s ní naučit pracovat. „Její obsluha je velmi jednoduchá. Od uživatelů jsme zatím nedostali žádné negativní reakce,“ dodal Jelínek.

Elektronická úřední deska je zařízení s šesti tlačítky, kterými je možné v uveřejněných dokumentech listovat či je zvětšit z formátu A4 až na formát A3. Dodavatel této elektronické úřední desky vzešel z veřejné zakázky, město za ni zaplatilo celkem 228 tisíc korun včetně DPH.

Vitríny, které dosud sloužily jako úřední deska, zůstanou zachovány na náměstí Míru a v budově magistrátu v ulici Zarámí. Svůj informační charakter nezmění, když budou sloužit například k zveřejňování pozvánek na zajímavé akce.

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x